شورای شهر استعفای نجفی را نپذیرفت

زیتون– اولین جلسه شورای شهر تهران در سال جدید به منظور بررسی استعفای شهردار تهران٬ محمدعلی نجفی٬ برگزار شد.

علی اعطا٬ سخنگوی شورای شهر تهران٬ این جلسه را غیر رسمی و به منظور هم اندیشی خواند.

به گفته سخنگوی شورا موضوع استعفای شهردار در جلسه رسمی ۱۹ فروردین ماه با حضور آقای نجفی مطرح می‌شود و وی دلایل استعفای خود را مطرح و در انتها رأی گیری خواهد شد؛ اگرچه که در جلسه امروز نیز از «آنجایی که بحث استعفای نجفی بسیار مهم است سخنانی نیز در این مورد انجام شد و حتی نجفی در بخشی از این جلسه حضور داشتند و بحث استعفا نیز مطرح شد.

محمدعلی نجفی شهردار تهران، بعد از هفت ماه اداره شهر، اسفندماه سال گذشته٬ استعفای کتبی خود را به شورای شهر داد.

علی اعطا در گفت‌وگوی با ایسنا خبر داد که محمدعلی تجفی بر استعفای خود پافشاری دارد، اما به گفته سخنگوی شورا اصرار وی به دلیل بیماری است و البته عوامل دیگری نیز عنوان شده است.

او به سوالی مبنی بر اینکه چه عواملی به غیر از بیماری در استعفای وی نقش داشته است٬ پاسخ داد: «بالاخره تنگناهایی نیز در این دوره وجود داشته است. اما مشخصا بیماری جدید ایشان علت استعفا است.»

 پیش از این دادستان تهران در خصوص اقدامات دادسرا نسبت به «ساختارشکنی در مراسم روز زن در برج میلاد تهران» خبر از تشکیل پرونده در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل داده بود.

به گفته دولت آبادی پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله، در روز جاری از شهردار تهران تحقیق به عمل آمده است.

محمد علیخانی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در کانال تلگرام خود نوشته که «بیماری جدید» محمدعلی نجفی علت استعفای او بوده است.

او گفته است که این دلیل [بیماری] برای اعضای شورای شهر محرز شد که البته نمی‌توان تاثیر فشارهای سیاسی را هم کتمان کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »