ادامه تلاش نمایندگان مجلس برای رفع حصر در سال جدید

زیتون– مسعود پزشکیان و الیاس حضرتی٬ نمایندگان مجلس٬ جداگانه از حسن روحانی خواسته‌اند تا به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی به وعده رفع حصر رهبران «جنبش سبز» عمل کند.

مسعود پزشکیان٬ نایب رییس اول مجلس٬ رفع حصر را موجب ایجاد وحدت و انسجام ملی دانست و با یادآوری مسوولیت رییس‌جمهوری به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و وعده‌های او در زمینه رفع حصر، تاکید کرد که روحانی باید کمک کند این گره باز شود.

نایب رییس مجلس با اشاره به اینکه از رییس‌ جمهوری «وعده‌هایی، با ایما و اشاره، در باره رفع حصر» شنیده شده است، از او خواست به وعده‌های خود عمل کند.

به گزارش ایسنا پزشکیان اضافه کرد: «انتظار ما این است که با هماهنگی‌های صورت گرفته در سطوح بالا این گره، یعنی حصر، باز شود.»

او همچنین با اعلام اینکه «با وجود گره‌های کوری مثل زندان، حصر و مسائلی از این قبیل، انسجام ملی بر نمی‌گردد»، افزود: «اگر این موضوع حل نشود مشکلات جامعه هم پیچیده‌تر خواهد شد.»

مسعود پزشکیان با درخواست برای حل موضوع حصر به هر شکل که به گفته او، «بزرگان صلاح بدانند»، اشاره کرد که «به نفع مملکت است که این گره گشوده شود و اگر مدبرانه در این زمینه عمل کنیم انسجام داخلی هم افزایش پیدا می‌کند.»

الیاس حضرتی، دیگر نماینده مجلس نیز روزگذشته (دوشنبه) با اعلام اینکه تصمیم‌گیری درباره حصر، با اجازه مقام‌های عالی کشور به شورای عالی امنیت ملی واگذار شده است، از حسن روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی خواست که با برگزاری جلسه فوق‌العاده این شورا، به وظیفه قانونی خود در قبال رفع حصر از آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد عمل کند.

حضرتی همچنین از حسن روحانی درخواست کرد درباره حصر، و به گفته او، «یکی از مهمترین مسائل جاری ایران»، نقش برجسته‌تری بر عهده بگیرد و در جهت «اجرای قانون اساسی و در راستای تامین امنیت ملی، اقدام به اتخاذ یک تصمیم تاریخی کند.»

او با اشاره به سال ۸۸، سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اعتراض‌ها به نتایج آن،‌ افزوده بود که در ایجاد آن رخدادها، «بسیاری از نهادها و ارکان حکومت و نیز نیروها و احزاب و گروه‌های سیاسی مقصرند» و گفت: «سادگی است اگر بخواهیم با مقصر معرفی کردن یکی دو شخصیت سرشناس کشور یا نسبت دادن کل ماجرا به طراحی بیگانگان، بار خودمان را سبک کنیم و کار تحلیل آن حوادث را ساده و سهل جلوه بدهیم.»

میر حسین موسوی، ‌مهدی کروبی و زهرا رهنورد از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، از بهمن سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

پیش از این مسئولان دولت حسن روحانی بارها وعده داده بودند که پیگیر رفع حصر خواهند بود اما این موضوع که از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در پنج سال پیش بود، تاکنون بدون نتیجه مانده‌ است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »