تعداد کشته شدگان ایرانی حمله به پایگاه هوایی در سوریه افزایش یافت

زیتون– در حالی که منابع خبری روز گذشته تعداد کشته شدگان ایرانی حمله به پایگاه هوایی در سوریه را چهار نفر اعلام کرده بودند٬ تسنیم امروز اسامی هفت نفر را با عنوان «شهدای مدافع حرم» این حمله اعلام کرد.

بامداد روز گذشته (دوشنبه) رسانه های دولتی سوریه از حمله موشکی به یک پایگاه هوایی این کشور موسوم به «تی ۴» خبر داده‌اند. 

بی‌بی‌سی فارسی خبر داده بود که براساس گزارش‌های یک نهاد ناظر بر تحولات سوریه تعدادی ایرانی در این حمله کشته شده‌اند. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم گفته بود که این حمله ۱۴ کشته به جا گذاشته که از جمله آنها نیروهای ایرانی متحد حکومت سوریه هستند.

خبرگزاری فارس کشته‌شدگان را عمار موسوی از اهواز، مهدی لطفی نیاسر و اکبر زوار جنتی از تبریز و مهدی دهقانی یزدلی معرفی و آنها را از جمله «مدافعان حرم» معرفی کرده بود.

تسنیم امروز اعلام کرد که کشته شدگان حمله روز گشته اکبر زوار جنتی از شهر تبریز٬ مهدی لطفی نیاسر از شهر قم٬ سید عمار موسوی از شهر اهواز٬  مرتضی بصیری پور از شهر بیرجند٬ مهدی دهقان از شهر کاشان و حامد رضایی از شهر تهران است.

پیکر کشته شدگان ایرانی این حمله امروز به ایران انتقال یافت.

مدافع حرم، عنوانی است که جمهوری اسلامی ایران برای نظامیان خود در سوریه برگزیده است.

روز گذشته وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حمله به پایگاه هوایی تی‌-۴ در سوریه، اسرائیل را مسئول این حمله خواند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه٬ از این حمله با عنوان «تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه» یاد کرده و آن را «نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین‌المللی» خواند.

به گفته قاسمی چنین حمله‌ای شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.

روسیه همزمان گفته است که این حمله را اسرائیل انجام داده است اما اسرائیل تاکنون به این گزارش واکنشی نداشته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »