تهدید بازار ارز جواب نداد

زیتون– یک روز پس از آنکه معاون اول رییس جمهوری دستورات مبنی بر «تک‌نرخی» شدن دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان را صادر کرد، بانک مرکزی ایران داشتن بیش از ۱۰ هزار یورو، یا معادل آن به سایر ارزها، را برای افراد «غیرقانونی» اعلام کرد. 

محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور٬ نیز عصر امروز از برخورد دستگاه قضا با قاچاقچیان و متخلفان بازار ارز خبر داد.

اسحاق جهانگیری٬ معاون اول روحانی٬ امروز پس از پایان دومین جلسه بررسی مسایل ارزی کشور به رسانه‌ها گفت که عرضه هرگونه ارز دیگری به غیر از ارز رسمی بانک مرکزی مصداق قاچاق است و با تمام توان با آن برخورد خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که هیچ فروشنده ای حق ندارد به بهانه افزایش قیمت ارز قیمت کالاهای مورد نیاز مردم را افزایش دهد.

ظهر امروز بانک مرکزی اعلام کرد که دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط به متقاضیان قانونی یعنی فعالان اقتصادی اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان تعلق می‌گیرد و شرایط ارائه‌ ارز به مسافران، دانشجویان و دیگر گروه‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

با این حال ایسنا خبر داد که آخرین مشاهدات از بازار ارز حاکی از پراکنده شدن صف‌های طولانی خرید دلار در پی تعطیلی صرافی‌هاست.

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد نیز خبر داد که هم‌اکنون در بازار دلاری به قیمت ۴۲۰۰ تومان وجود ندارد و به دلیل مشخص نبودن قیمت دلار صرافی‌ها به حالت تعلیق در آمده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »