کاوه مدنی ایران را ترک کرد

زیتون– محمود صادقی٬ وکیل مجلس٬ شب گذشته خبر داد که کاوه مدنی ایران را ترک کرد.

کاوه مدنی، از اساتید جوان دانشگاه امپریال کالج لندن و نایب دبیر مجمع محیط زیست سازمان ملل متحد است. او در دولت یازدهم به عنوان نماینده رییس سازمان محیط زیست انتخاب شد.

این فعال حوزه محیط زیست همزمان با موج تازه دستگیری فعالان محیط زیست برای مدتی زندانی شد. او از جمله فعالینی است که در سالهای اخیر با انتشار مقالات و ایراد سخنرانی‌هایی درباره ابعاد بحران آب در ایران هشدار داده است.

انصاف نیوز نیز در این رابطه نوشت که کاوه مدنی پس از انتشار تصاویر و حمله‌های رسانه‌های تندرو به او، در حالی که در سفر کاری در خارج کشور (پنجمین مجمع آسیا و اقیانوسیه در تایلند)، بود، استعفا داد. پس از موافقت با استعفای این کارشناس حوزه آب او دیگر به ایران بازنگشت.

همزمان با تعطیلات نوروز تعدادی عکس از کاوه مدنی در یک میهمانی توسط کاربران اصولگرای فضای مجازی منتشر شده بود.

این خبر واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت.

ناهید مولوی٬ روزنامه نگار در این رابطه نوشت: «برای شما شاید یک استعفا و خروج ساده باشد، برای ما اما آخرین بارقه‌های امید است که خاموش می‌شود #کاوه_مدنی»

تارا سپهری‌فر٬ فعال حقوق بشر نیز چنین توییت کرد: «#کاوه_مدنی یک فرد نیست.او نماینده نسلیه که ایران رو برای یادگرفتن بیشتر ترک کردن و الان میخوان برگردن و در حل مشکلات کمک کنن ولی ازینکه به سرنوشت کاوه مدنی دچار بشه میترسه.شما امید مردم و باورشون به توانشون برای تغییر رو هدف گرفتید.شما مستقیما مهمترین دستاورد انقلاب رو هدف گرفتید»

کاوه مدنی در اولین واکنش به این خبر در حساب کاربری توییترش نوشت:

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »