۹ نفر بازداشتی به دلیل برگزاری یک جشن در برج سلماس مشهد

زیتون– هفت نفر دیگر از عوامل برگزارکننده مراسمی در برج سلمان در شهر مشهد دستگیر شدند. پیش‌تر معاون مدیر کل و رئیس اداره ارشاد مشهد نیز در رابطه به این مراسم بازداشت شده بودند.

هنوز روشن نیست که این هفت نفر چه سمتی داشته‌اند. اما امروز خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر بازداشت این هفت نفر را منتشر کرد.

پنج شنبه هفته گذشته خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضاییه٬ از بازداشت معاون مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد خبر داده است. این بازداشت در پی برگزاری مراسمی در یک مجتمع تجاری به نام سلمان رخ داده است.

در اعلام خبر بازداشت این مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیل این بازداشت «جریحه دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان عنوان شده است.» 

انتشار تصاویری از شادی و رقص حاضران در یک مراسم قرعه‌کشی ماهانه که شامگاه سه‌شنبه در برج سلمان در شهر مشهد برگزار شد حمله گسترده رسانه‌های محافظه‌کار در روزهای اخیر را در پی داشت که مراسم یادشده را «ساختارشکنانه» خوانده و آن را «افتتاح فروشگاه لباس زیر» معرفی کردند.

اما یکی از مدیران برج سلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با تکذیب تمامی این موارد گفت که این مراسم دارای مجوز بوده و پیش از این نیز بارها بدون مشکل برگزار شده بود.

به گفته محسن افشار، عضو هیئت مدیره برج سلمان، «حواشی ایجاد شده برای این جشن توسط یک سری از آدم‌هایی که می‌خواهند از هر کاهی کوه بسازند و در هر مسأله‌ای جو ایجاد ‌کنند، درست شده است.»

با وجود توضیحات مسئولان برج سلمان درباره مراسم قرعه‌کشی ماهانه، احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد بار دیگر ادعای «فروشگاه لباس زیر زنانه» را تکرار کرد و گفت نمی‌تواند «این فجایع را ببیند و عکس‌العمل نشان ندهد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »