سعید مرتضوی بازداشت شد

زیتون– خبرگزاری تسنیم٬ نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر داد که «ضابطان قضایی موفق شدند مرتضوی را در یک ویلا واقع در استان مازندران شناسایی کنند.»

ایسنا نیز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که دادستان سابق تهران در «یکی از استان‌های شمالی دستگیر و به بند ۲۴۱ زندان اوین معرفی شده است.»

موضوع ناپدید یا متواری شدن سعید مرتضوی، دادستان اسبق تهران و مدیرعامل پیشین سازمان تأمین اجتماعی، پس از آن خبرساز شد که ۲۷ فروردین غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضائیه در حاشیه سخنرانی خود در یک جمع دانشجویی در مشهد درباره سرنوشت متهم پرونده کهریزک گفته بود: «حکم جلبش صادر شده، ولی متأسفانه هنوز گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور است؟»

همان روز میرمجید طاهری، وکیل مدافع اولیای دم محسن روح الامینی٬ خبر داده بود که پرونده مرتضوی در اختیار ضابطان قضایی است.

به گفته طاهری «حکم جلب مرتضوی صادر شده و اگر پرونده وی به اجرای احکام نمی‌رفت، حکم جلب صادر نمی‌شد.»

این وکیل دادگستری، با اشاره به اینکه پرونده سعید مرتضوی تمام سیر حقوقی خود را طی کرده است، تاکید کرده بود: «پرونده سعید مرتضوی در حال حاضر در دسترس قاضی اجرای حکم نیست و نزد سرپرست دادسرای کارکنان دولت است و آنها خود اقدامات مربوط به جلب و دستگیری را انجام می‌دهند. اعلام شده که پرونده جهت انجام امور در اختیار ضابطین قرار گرفته است.»

سعید مرتضوی دادستان اسبق تهران در دولت دهم به عنوان متهم در جریان رسیدگی به پرونده کهریزک و مرگ سه جوان در این بازداشتگاه ، چندین بار به دادگاه رفت که یک دادگاه با شکایت دو خانواده از سه خانواده جان باختگان کهریزک به نام کامرانی و جودای فر برای او و دو نفر دیگر به نام های علی‌اکبر حیدری ‌فر، دادیار و حسن زارع دهنوی (قاضی حداد) معاون امنیت وقت دادستان تهران تشکیل شد و در نهایت دادگاه تجدیدنظر مرتضوی را به انفصال دائم از خدمات قضایی و دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

اما این پایان ماجرا نبود؛ پدر یکی از این جان باختگان به نام عبدالحسین روح‌ الامینی، شکایت نامه ای علیه سعید مرتضوی به دادگاه ارائه کرد که در دادگاه کیفری پرونده‌ای سه ‌هزار و ۵٠٠ صفحه‌ای در ١٧ جلد تشکیل شد.

او که از اتهام در قتل محمد کامرانی و امیر جوادی‌ فر تبرئه شده بود، بابت همین مورد اتهامی در شکایت خانواده روح ‌الامینی به دو سال حبس قطعی محکوم شد.

اگرچه آذر سال ۹۶ سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در پرونده کهریزک به دو سال حبس قطعی محکوم شد و این حکم دهم اسفند سال گذشته به دایره اجرای احکام رفت، اما از آن زمان تا کنون خبری از سعید مرتضوی در دست نبود .

با این همه، چهار روز بعد از رفتن حکم مرتضوی به دایره اجرای احکام، او در واکنش به خبر صدور حکم جلبش، در جوابیه‌ ای مدعی شد که تا به حال از طرف اجرای احکام هیچ‌ گونه احضار یا دعوتی از اینجانب یا ضامن به عمل نیامده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »