ادامه بی‌خبری از وضعیت عرفان ساعدپناه

زیتون– از وضعیت عرفان ساعدپناه٬ دانشجوی دانشگاه خوارزمی تهران٬ که در روزهای پایانی سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است، اطلاعی در دست نیست و خانواده این دانشجوی اهل سنندج در بی خبر از وضعیت وی بسر می‌برند.

عرفان ساعدپناه» دانشجوی ٣١ ساله، کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی تهران در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ از سوی نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شده است.

روز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه، عرفان ساعدپناه به همراه چهار فعال اجتماعی دیگر به نام‌های محسن مرادی، آریوان شاکری، مهران محمدی، عرفان ساعدپناه و سالار کاظمی از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

چهار تن از این فعالان مدنی پس از بازجویی آزاد شده‌، اما عرفان ساعدپناه از سوی پرسنل اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد.

دلیل بازداشت این افراد از سوی اداره اطلاعات سنندج ممانعت از برگزاری جشن نوروز در مناطق کردنشین عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی خانواده عرفان ساعد پناه جهت ملاقات و آگاهی از وضعیت فرزندشان به اداره اطلاعات سنندج مراجعه کرده که به آنها گفته شده وی اجازه ملاقات نداشته و مراحل بازجویی را طی می کند.

جشن نوروز در مناطق کردنشین به دلیل پیشینه تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است. در مناطق کردنشین هر ساله نیروهای امنیتی شهروندان و فعالان مدنی کُرد را قبل یا در حاشیه های این مراسم بازداشت و به جرایم امنیتی یا سیاسی محکوم می کنند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »