روابط عمومی حرم عبدالعظیم تکذیب کرد؛ مومیای کشف شده رضا شاه نیست

زیتون– روابط عمومی حرم عبدالعظیم، خبر کشف جسدی مومیایی در شهرری که آن را به رضا شاه پهلوی نسبت می‌دهند را «یک شایعه» اعلام کرد.

صبح امروز وب سایت خبری روزآروز خبر از کشف یک مومیایی در پی اجرای طرح گسترش حرم عبدالعظیم داد.

از آنجایی که تنها پیکر مومیایی دفن شده در این گورستان متعلق به رضا شاه٬ بنیانگذار سلسله پهلوی است٬ گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر کشف پیکر رضا شاه منتشر شد.

صادق خلخالی٬ اویل انقلاب ۵۷ قبر و یادبود رضا شاه در حرم عبدالعظیم را تخریب کرده بود.

ساعتی پس از انتشار این خبر خلیل آبادی٬ رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران٬ در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد که این جنازه مومیایی شده در پی حفاری در قسمت غربی صحن شاه‌عبدالعظیم حسنی پیدا شده است.

او با بیان اینکه حفاری به دلیل پیدا شدن این جنازه مومیایی متوقف شده تا مسولان مرتبط بتوانند بررسی دقیق‌تری داشته باشند، گفت: «برخی احتمال می‌دهند که جنازه متعلق به پهلوی اول باشد که به صورت مومیایی شده به تهران آورده شده و در حرم عبد العظیم حسنی دفن شده است.»

شاهدان محلی نیز تایید کرده‌اند که که تیغ‌های بیل‌مکانیکی در محل مقبره تخریب شده رضا شاه، به طور اتفاقی به جنازه‌ای برخورد کرد که گویا مومیایی‌ شده بود.

محمدرضا نعمتی، مدیر اداره باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و میر مصیب رحیم‌زاده، مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرری نیز از کشف چنین پیکری اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »