صدور کیفر خواست برای اعضای ری‌استارت

زیتون– عباس جعفری‌دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر از صدور حکم برای برخی از اعضای گروه ری‌استارت داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران هم‌چنین خبر از صدور ۲۸ فقره کیفرخواست و ۱۸ فقره حکم علیه اعضای این گروه داد.

محمد حسینی، مجری سابق برنامه‌های صدا و سیمای ایران و کمدین که از چند سال پیش در خارج از کشور زندگی می‌کند، با تشکیل کمپینی با عنوان «ری‌استارت» خواستار حمله به مراکزی چون بانک‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج شده‌ بود.
او هدف از این اقدامات را تلاش برای تغییر رژیم جمهوری اسلامی اعلام کرده‌است. 

به گفته جعفری‌دولت‌آبادی در تشریح علل صدور این احکام و کیفرخواست‌ها به «برخی اقدامات متهمان وابسته به این گروهک» اشاره کرد و افزود: «متهمی تحت تاثیر این گروهک، مسجدی در تهران، یک کیوسک راهنمایی و رانندگی و یک پمپ بنزین را آتش زده و فیلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است. هم‌چنین شب‌نامه علیه نظام تهیه و منتشر کرده و اقدام دیگر وی شعارنویسی گسترده در سطح شهر بوده است.»

به گزارش خبرگزاری میزان٬ وابسته به قوه قضاییه٬ متهم مورد اشاره دادستان تهران به اتهام آتش زدن خودپردازهای برخی بانک‌ها به پانزده سال حبس محکوم شده است.

او امروز در تشریح اقدامات دادسرای تهران در رسیدگی به پرونده‌های متهمان اعتراضات سراسری دی ماه ایران گفت که دادسرای تهران از پلیس بین الملل (اینترپل) در خواست دستگیری محمد حسینی٬ رییس این گروه٬ را کرده است.

جعفری‌دولت‌آبادی طرح این درخواست را «محکی» برای پلیس بین الملل عنوان کرد و افزود: «عملا آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود، اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد.»

دادستان عمومی و انقلاب تهران ابراز امیدواری کرد پلیس بین‌الملل در دستگیری این فرد مناسب عمل کند تا دادسرای تهران بتواند به اتهامات وی رسیدگی نماید.

او با تاکید بر این که دستگاه قضا و دادسرای تهران با مرتکبین جرایم «علیه مردم»، «دولت و بیت‌المال» و هم‌چنین «توهین‌کنندگان به مقدسات کشور اسلامی» با اقداماتی چون «آتش زدن حسینیه‌ها و مساجد»، برخورد جدی خواهد کرد، تهدید کرد که با افرادی که دست به چنین اعمالی می‌زنند٬ برخود قاطع خواهد شد.

شرکت تلگرام آبان ماه سال گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کانال محمد حسینی در تلگرام به نام چالش ری استارت را به دلیل «ترویج خشونت» مسدود کرده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »