یک نماینده مجلس: شورای عالی امنیت ملی حکم رفع حصر زهرا رهنورد را صادر کرد

زیتون ـ قاسم میرزایی نیکو، نماینده دماوند در مجلس در گفتگویی با ایلنا از رفع حصر زهرا رهنورد، یکی از رهبران در حصر «جنبش سبز» خبر داد.

Risultati immagini per ‫زهرا رهنورد‬‎

به گفته این نماینده مجلس «حکم رفع حصر خانم رهنورد را شورای عالی امنیت ملی صادر کرده است و ابلاغ این حکم به ایشان صحت دارد.»

این در حالی است که دختران رهنورد می‌گویند که نه حکمی برای رفع حصر داده شده و نه و رفت و آمد آزادانه ای صورت گرفته است.

به گزارش کلمه، رسانه ها به نقل از اسماعیل دوستی ( از معدود اشخاصی که نیروهای امنیتی اجازه ملاقات وی با اقای مهدی کروبی را می دهند) نوشته بودند: با توجه به اینکه مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند!
دختران خانم رهنورد می‌گویند ما از هر گونه گشایشی استقبال می‌کنیم اما نه حکمی برای آزادی داده شده و نه در این دو ماه ادعایی هیچ تردد آزادانه ای رخ داده است.

در اسفند ماه سال گذشته علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی خبر از رفع حصر قریب‌الوقوع محصورین تا پایان سال داد.

هفته گذشته و بعد از گذشت حدود دوماه از این وعده بدون خبر گشایشی، دادستان تهران اظهار نظر نایب رییس مجلس در این باره را بی اساس دانست.

حال امروز با اعلام خبر ابلاغ رفع حصر رهنورد، مطهری گفت : برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود. متأسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال ۹۶ را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از تکذیب، از مقامات مافوق خود سؤال می‌کرد.

پیش از این زهرا رهنورد در واکنش به خبرهای مربوط به رفع حصرش تاکید کرده بود که «رفع حصر رهنورد بدون میرحسین بی‌معناست.»

اول بهمن ماه سال گذشته  الیاس حضرتی٬ از اعضای حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول روزنامه اعتماد٬ خبر داد که منابع موثق اطلاع دادند خانم #زهرا_رهنورد چند روزی است به دلیل بیماری مادرشان خارج از#حصر به‌سر می‌برند.

این خبر به سرعت توسط فرزندان این دو رهبر در حصر جنبش سبز تکذیب شد. زهرا موسوی خامنه٬ دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد٬ در واکنش به این خبر توییت کرد:دوستان عزیز مادر من بعد از ملاقات با مادر به شدت بیمار و نیمه محتضرش دوباره به حصر برگردانده شده منبع موثق هم خود ما هستیم و رفع حصر شدن را به شما خبر خواهیم داد رفع حصر یعنی زندان سازان رسما آن را اعلام اجازه دهند بدون مامور رفت و امد کند.

رهنورد در همان زمان تاکید کرده بود که  نمی داند  اینهمه شایعه‌سازی با چه هدفی صورت گرفته است؟ و گفت که مانند ۷ سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.

بعد از آن و فوت مادر رهنورد،  او و میرحسین موسوی اجازه حضور در  مراسم تشییع وی را نیافتند.

مهدی کروبی، فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی از بهمن سال ۱۳۸۹ و در پی اعتراضات به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، در حصر خانگی قرار گرفتند. از این میان فاطمه کروبی پس از چند ماه رفع حصر شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »