گله نماینده مجلس از انفعال اسد در قبال ایران

زیتون– حشمت‌الله فلاحت‌پیشه٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس٬ از موضع‌گیری منفعلانه اسد در برابر حملات اسرائیل به «مستشاران» ایرانی حاضر در سوریه انتقاد کرد.

طی چندهفته اخیر حداقل ۱۵ ایرانی در سوریه کشته شدند.

۱۹ اردیبهشت ماه گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد طی حمله موشکی شب گذشته اسرائیل به «انبار سلاح حزب‌الله و ایران» در سوریه ۱۵ نفر کشته شده‌اند که از این میان ۸ نفر از نیروهای ایرانی مستقر در این منطقه بوده‌اند.

۲۰ فروردین ماه نیز در پی یک حمله موشکی به یک پایگاه هوایی این کشور موسوم به «تی ۴» هفت ایرانی کشته شده بودند.

خبرگزاری تسنیم از کشته شدگان حمله به پایگاه هوایی «تی ۴» با عنوان «مدافعان حرم» یاد کرده بود.

مدافع حرم، عنوانی است که جمهوری اسلامی ایران برای نظامیان خود در سوریه برگزیده است.

طی سالهای جنگ سوریه تعداد زیادی ایرانی‌ها و افغانستانی‌هایی که تحت عنوان مدافعان حرم در سوریه می‌جنگیدند٬‌ کشته شدند. با این حال این اولین بار است که ایرانی‌های حاضر در سوریه مستقیما به دست اسرائیل کشته می‌شوند.

بشار اسد بلافاصله بعد از حملات اعلام کرد از قدرت های منطقه می خواهم سوریه را به محل مناقشه خود تبدیل نکنند که اوضاع سوریه پیچیده تر می شود.

فلاحت‌پیشه در رابطه با واکنش بشار اسد به این موضوع گفت که سوریه عملا ۶ سال است درگیر تنش های نظامی است و وجود کنونی بشار اسد نیز مدیون کمک های مستشاری ایران است با این حال در چالشی که صهیونیست ها سعی کردند پای ایران را به میان بیاورند، اسد موضع انفعالی گرفت.

به گفته این نماینده مجلس موضع منفعلانه بشار اسد در حالی بود که جوانان ایرانی ۶ سال برای دفاع از تمامیت ارضی سوریه، جان خود را در این کشور از دست دادند و بعد از این اقدامات بود که روسیه برای حمایت وارد شد و بعد از شرایط تثبیت دولت سوریه، معادلات بین المللی بشار اسد پیش رفت.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. گویا خبر ندارند که حکومت بعثی سوریه عضو کنفرانس ۶ + ۲ خلیج فارس (بگفته خودشان عربی !) است برای دادن سه جزیره به امارات عربی و عربی خواندن خلیج فارس و دیگر پیامدهایش !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »