خیز وزارت ارتباطات برای بستن فیلترشکن‌ها

زیتون– محمدجواد آذری‌جهرمی٬ وزیر ارتباطات خبر از قصد این وزارت خانه برای «بستن فیلترشکن‌ها» داد.

به گفته آذری‌جهرمی٬‌این نوع نرم‌افزارها «استفاده ضدامنیتی» دارند و «نوعی باج‌افزار» هستند که به «جمع‌آوری اطلاعات مشترکین اقدام می‌کنند» و فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها تبعات بسیار زیادی دارد.

او پاسخ به سوال ایسنا در مورد نقش شرکت ارتباطات زیرساخت در مسدود کردن فیلترشکن‌ها٬ گفت: «اقدام شرکت زیرساخت این است که با فراگیری و استفاده از فیلترشکن‌ها، تحت دستوری که آقای رییس جمهور دادند و در چارچوبی که شورای عالی فضای مجازی ارایه داده و منطق هم دارد، نباید اجازه دهد فضای کشور پر از باج‌افزار شود و باید جلوی اینها گرفته شود. به همین دلیل این حرکت برای مسدود کردن فیلترشکن‌ها آغاز شده و طبق قانون هم بوده است و مشکل مقرراتی درباره این مساله وجود ندارد.»

دهم اردیبهشت ماه بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران دستور مسدودسازی پیام‌رسان تلگرام را صادر کرد.

او از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست این دستور را اجرا کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.

بیش از چهل میلیون ایران کاربر شبکه پیام رسان تلگرام هستند.

با شروع زمزمه‌های قصد جمهوری اسلامی برای فیلتر شبکه پرمخاطب پیام رسان تلگرام٬ کارشناسان این حوزه هشدار داده بودند که اجرای این تصمیم منجر به رواج بیشتر استفاده از فیلتر شکن خواهد شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »