فرانسه: نمی‌خواهیم آمریکا پلیس اقتصادی دنیا باشد

زیتون– برنو لومر٬‌ وزیر دارایی فرانسه خبر داد که پاریس در حالی بررسی امکان پرداخت غرامت از سوی اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی است که ممکن است به دلیل کار با ایران مشمول تحریم‌های آمریکا شوند.

لومر در گفت‌وگو با تلویزیون سی نیوز فرانسه گفت که «آیا می‌خواهیم به آمریکا اجازه دهیم که پلیس اقتصادی جهان باشد؟ پاسخ نه است.»

به گفته وزیر دارایی فرانسه اتحادیه اروپا می‌تواند با توسل به «مقررات انسداد» شرکت‌های اروپایی‌ را از تحریم‌های آمریکا مصون بدارد.

او همچنین تاکید کرد که کشورش خواستار موضع محکم‌تر اروپا در این زمینه است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی کمیسیون اروپا روز جمعه اردیبهشت اعلام کرد که روند احیای «مقررات انسداد» را برای محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی در ایران در مقابل تحریم‌های ایالات متحده آغاز کرده است. سابقه وضع این مقررات به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد؛ یعنی زمانی که اتحادیه اروپا قصد داشت شرکت‌های خود را در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه کوبا مصون کند.

چنین اقدامی به آن معنی است که اتحادیه اروپا می‌تواند مانع از آن شود که شرکت‌های اروپایی تحریم‌های آمریکا را اجرا کنند یا دادگاه‌های آمریکا شرکت‌های اروپایی را برای سرپیچی از تحریم‌ها جریمه کنند.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یک‌جانبه این کشور در یک دوره ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه، شماری از شرکت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که درصورت نگرفتن معافیت از آمریکا از ایران خارج می‌شوند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »