وزیر امور خارجه آمریکا: شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال می‌کنیم

زیتون– مایک پمپئو٬ وزیر امور خارجه آمریکا٬ اعلام کرد که این کشور شدیدترین تحریم‌های تاریخ» را علیه ایران اعمال می‌کند.

مایک پمپئو «۱۲ درخواست بنیادین» از ایران مطرح کرد و گفت که تحریم‌ها علیه تهران وقتی تخفیف می‌یابد که واشنگتن تغییرات محسوسی را در سیاست‌های ایران ببیند.

او به عنوان اولین خواست آمریکا از ایران گفت که تهران باید «غنی‌سازی اورانیوم» را متوقف کرده و هرگز فرآوری پلوتیونیوم را

دنبال نکند.

به گفته او همچنین جمهوری اسلامی باید اجازه «دسترسی بی قیدوشرط بازرسان آژانس به تمام پایگاه‌های (هسته‌ای) خود در سراسر کشور» را صادر کند.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ایران همچنین باید «تمام شهروندان آمریکایی» را آزاد کند، به حمایت از شورشیان حوثی یمن پایان دهد، «همه نیروهایش» را از سوریه خارج کند.

وزیر خارجه آمریکا خواستار دستیابی به توافق جدیدی با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران شد و گفت ترجیح دولت ترامپ این است که این توافق در قالب یک معاهده حاصل شود که کنگره نیز آن را تایید کند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج می‌شود و دولت او تحریم‌های شدیدی علیه تهران وضع می‌کند.

رییس جمهوری آمریکا پس از آن برای انجام یک توافق دیگر با ایران اظهار آمادگی کرد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »