لغو دیدار ترامپ با رهبر کره‌ شمالی

زیتون– ساعاتی پس از تخریب سایت آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدارشان که قرار بود ۱۲ ژوئن اتفاق بیفتد را اعلام کرد.

ساعتی پیش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی سایت اتمی «پیونگه ری» ،که این کشور شش آزمایش اتمی خود را در آن انجام داده است، امروز پنجشنبه با حضور خبرنگاران ۵ کشور خارجی به صورت رسمی تخریب و منهدم کرده است.

کره شمالی پیشتر گفته بود که در یکی از روزهای چهارشنبه تا جمعه تمامی تونل های این سایت را منفجر می کند، ورودی های سایت را می بندد و تاسیسات نظارتی در سطح زمین را نیز از بین می‌برد.

خبرنگار یونهاپ که به عنوان یکی از خبرنگاران ۵ کشور خارجی جهت پوشش خبری این رویداد به کره شمالی دعوت شده بود در گزارش کوتاهی اعلام کرده است عملیات تخریب یکی از تونل های این سایت حدود ساعت ۱۱ صبح امروز اتفاق افتاده است.

موسسه تسلیحات اتمی کره شمالی با صدور اطلاعیه ای در این ارتباط تاکید کرده است تخریب این سایت اتمی نشان دهنده اهداف صلح‌آمیز پیونگ یانگ است.

در این بیانیه تاکید شده که کره شمالی در زمینه توسعه اتمی هیچ وقت با سوریه یا ایران همکاری نکرده است.
در ادامه آن نیز آمده است که موسسه تسلیحات اتمی کره ‌شمالی در بیانیه‌ای خود اعلام کرده است پیونگ یانگ متعهد شده بود تا به ساخت جهان عاری از تسلیحات اتمی کمک کند.

با این حال رییس جمهور آمریکا دیدار آتی خود با رهبر کره شمالی را لغو کرد. او دلیل لغو این دیدار را «خشم آشکار و دشمنی عیان» در مواضع اخیر کره شمالی عنوان کرد.

دونالد ترامپ در نامه‌ای به رهبر کره شمالی، لغو دیدارشان که قرار بود ۱۲ ژوئن اتفاق بیفتد را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: «من احساس می‌کنم که، در این مقطع زمانی، برگزاری این دیدار که از مدتها قبل برنامه‌ریزی شده است، نامناسب است.»

رییس جمهور آمریکا در نامه خود خطاب به کیم جونگ اون با ذکر این‌که «بسیار چشم انتظار این دیدار بودم» افزوده که «متأسفانه، به خاطر خشم بزرگ و دشمنی آشکاری که در تازه‌ترین بیانیه شما دیده می‌شود، حس می‌کنم که مناسب نیست در این برهه از زمان این نشست را که مدت‌ها برایش برنامه‌ریزی شده، برگزار کنیم.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »