سخنگوی قوه قضاییه: فعالان محیط زیستی آزاد نمی‌شوند

زیتون– غلامحسین محسنی‌اژه‌ای٬ سخنگو و معاون اول قوه قضاییه٬ خبر آزادی قریب الوقوع فعالان محیط زیستی بازداشت شد را تکذیب کرد.

روز گذشته معاون رییس‌جمهوری و رییس سابق سازمان محیط زیست ایران اعلام کرده بود که آنان «به زودی آزاد می‌شوند» و این پرونده «بسته می‌شود.»

معصومه ابتکار همچنین یادآوری کرده بود که بر اساس گفته‌های وزیر اطلاعات، فعالان محیط زیستی زندانی «هیچ مشکلی ندارند».

معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد که این پرونده «به زودی بسته می‌شود» و بازداشت شدگان «آزاد می‌شوند.»

او اضافه کرده بود: «متاسفیم که در این زمان و با وجود بحران‌های زیادی که برای دولت پیش می‌آید، بحران‌های بی‌دلیل نیز برای کشور ایجاد می‌شود و افراد بی‌گناه دچار مشکل می‌شوند.»

پیش از ابتکار نیز  عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفته بود که «هیچ مدرکی» مبنی بر جاسوسی شماری از فعالان بازداشت‌شده محیط زیستی وجود ندارد و آنان باید آزاد شوند.

او تاکید کرده بود که بر اساس گزارش‌های کمیته چهار نفره تعیین شده توسط رئیس‌جمهوری ایران و وزارت اطلاعات نیز آنان «جاسوس» نیستند.

محسنی‌اژه‌ای٬ در نشست خبری امروز خود تاکید کرد: «آقای کلانتری یا هرکس دیگر که اطلاع ندارد اظهارنظر صحیح نمی‌تواند کند و دادستان تهران هم پاسخ ایشان را دادند.»

سخنگوی قوه قضاییه همچنین خواستار آن شد که «هر کس در حیطه کاری خود صحبت کند بهتر است.»

محسنی اژه‌ای گفت: «گفتن این افراد به زودی آزاد می شوند از چه کسی شنیده اید و نقل قول از چه کسی می کنید؟»

معاون اول قوه قضاییه همچنین با تاکید بر این که چنین حرف هایی جایی ندارد٬ این شائبه را مطرح کرد که نکند مسئولان دولتی هاز زیر سوال رفتن خودشان نگران هستند.»

سه روز پیش نیز عباس جعفری‌دولت آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران از گفته‌های مقامات دولتی درباره فعالان محیط زیستی زندانی، معاون رییس‌جمهوری و رئیس سابق سازمان محیط زیست ایران اعلام کرد که آنان «به زودی آزاد می‌شوند» و این پرونده «بسته می‌شود.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. به این میگویند “استلال قاضی” ، بازپرس مربوطه چطور میتواند بر خلاف نظر معاون قوه “که گاز هم میگیرد” اتخاذ تصمیم کند ؟!

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »