????زنده| متهم ردیف اول پرونده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، در هلند به قتل رسید


پاسخ منفی بعضی از هنرمندان به دعوت افطاری رییس‌جمهور

 

 

 

 

 

 

 

 


رضا آقاخانی فعال سیاسی ملی مذهبی برای سه روز به مرخصی آمد


متهم ردیف اول پرونده انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، در هلند به قتل رسید

دادگاهی که پرونده قتل علی معتمد یک ایرانی ۵۶ ساله در هلند را بررسی می‌کرد، اعلام کرد که او به احتمال قریب به یقین، محمد رضا کلاهی، متهم اول پرونده انفجار دفتر  حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ است.

 

به نقل از روزنامه سازندگی پایگاه خبری آلمیره هلند نوشته است: «مرد ایرانی که در سال ۲۰۱۵ در این شهر کشته شده به طور قریب به یقین مسئول بزرگترین حمله تروریستی تاریخ ایران بوده است. مردم شهر در شوک هستند که بیش از ۳۰ سال یک تروریست در کنار آن‌ها زندگی می‌کرده و کسی اسم واقعی او را که محمدرضا کلاهی صمدی بوده، نمی‌دانسته. این مرد با نام علی معتمد در شهر زندگی می‌کرد و متخصص برق بود.»

روز سوم دی ۱۳۹۵، یک فعال سیاسی ایرانی مقیم هلند مدعی شد مرد ایرانی که سال گذشته در هلند کشته شده بود، ‌‌‌همان محمدرضا صمدی کلاهی است. مرتضی صادقی در گفت‌وگو با برنامه «صفحه آخر» صدای آمریکا جزئیاتی از قتل یک مرد ۵۶ ساله ایرانی در هلند را بازگو کرد که ابتدا به «مرد ناشناخته» معروف شد و بعد‌تر او را «علی معتمد» معرفی کردند. اما صادقی به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهد علی معتمد نام دوم محمدرضا صمدی کلاهی است.


ارسال پیام‌های تهدیدآمیز به نمایندگان برای ابراز مخالفت صریح با FATF


تکذیب خبر پذیرش اعاده دادرسی محمد ثلاث

وکیل محمد ثلاث متهم حادثه گلستان هفتم در خصوص پذیرفته شدن اعاده دادرسی موکل خود گفت: خیر چنین خبری صحت ندارد و تازه پرونده موکلم تعیین شعبه شده است. /عصر ایران


 


بازداشت برخی از کشاورزان معترض روستای مهریان یاسوج

رئیس شورای اسلامی روستای مهریان یاسوج گفت:‌ ساعتی پیش، تعدادی از کشاورزان و باغداران روستای مهریان یاسوج که در فرمانداری بویراحمد بعنوان نمایندگان معترضان به اجرای پروژه آبرسانی از رودخانه ” مهریان ” تجمع کرده بودند بازداشت شدند/ایلنا


حسن فتحی روزنامه‌نگار بازداشت شد

حسن فتحی روزنامه‌نگار روز شنبه توسط ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده است. مسئولان قضایی به خانواده این روزنامه‌نگار گفته‌اند که دلیل بازداشت او مصاحبه‌اش با شبکه بی‌بی‌سی فارسی است.Risultati immagini per ‫حسن فتحی روزنامه‌نگار‬‎


عارف گزینه فراکسیون امید برای ریاست مجلس



پذیرش درخواست اعاده دادرسی محمد ثلاث

وکیل مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی موکلش خبر داد.Risultati immagini per ‫محمد ثلاث‬‎
زینب طاهری با اعلام این خبر گفت: پرونده محمد ثلاث به شعبه ۳۵ دیوان عالی کشور ارجاع شده است و قرار شد فردا لایحه تکمیلی در رابطه با پرونده موکلم را به این شعبه ارائه کنم.
«محمد ثلاث» در پرونده مرگ سه مامور نیروی انتظامی در روز ۳۰ دی‌ماه سال ۹۶ در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران به اعدام محکوم شد .


رهبر جمهوری اسلامی:احساس کسی که می‌گوید وضع بد است را تأیید می‌کنم،حرفش را مطلقا نه


گسترده شدن ابعاد پرونده تجاوز یک مربی پرورشی به چند دا‌نش‌آموز در تهران

روز گذشته خبرآنلاین،‌ در گزارشی کوتاه خبر داد که یکی از مسوولان دوره اول دبیرستان پسرانه یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، با آزار جنسی گروهی از دانش‌آموزان، باعث شکایت پدرومادر این بچه‌ها شده است
در ادامه ویدیویی از جلسه گروهی از والدین دانش‌آموزان با یک مدیر منطقه‌ای آموزش‌و‌پرورش منتشر شد که در آن والدین به این مدیر اعتراض داشتند که چرا از شمار دقیق تعرض‌ها باخبر و حامی خانواده‌ها نیست- مدیر مزبور هم از خودش دفاع می‌کرد.

به دنبال انتشار این خبر روزاروز مطلع شد که  این مدیر منطقه‌ای، معاون پرورشی، آموزش‌وپرورش منطقه ۲ تهران است و محل وقوع این اتفاق، دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی معین تهران در خیابان مرزداران بوده. متهم اصلی این ماجرا معاون آموزشی دبیرستان بوده است.

معاون آموزشی مزبور که در سال آموزشی ۹۷-۱۳۹۶ به کادر این دبیرستان افزوده شده، از نوادگان یکی از روحانیون بلندپایه و از ائمه جمعه سابق شیراز بوده که اخیرا فوت کرد.

فرد متهم به تجاوز با شکایت بیش از ۴۰ نفر از اولیای دانش‌آ‌موزان دیروز حوالی ساعت ۱۰صبح توسط پلیس امنیت بازداشت شده.
در طی ما‌های اخیر خانواده‌های دانش‌آموزان با عصبی‌شدن فرزندان‌شان و افشاگری آن‌ها از این آزار جنسی باخبر شده‌اند، یک روان‌کاو از سوی آموزش‌وپرورش در مدرسه معین مستقر شد.

به گفته دانش‌آموزان آسیب‌دیده متهم  به دانش‌آموزان مشروب و سیگار می‌داد، برای‌شان فیلم‌های‌ مستهجن می‌فرستاده و آنان را آزار جنسی می‌داد.

حالا در حالی که آموزش‌وپرورش برای یک‌هفته می‌کوشیده که این ماجرا را بی‌سروصدا نگه دارد، مدیر مدرسه از کار برکنار شده است.

والدین شاکی این پرونده خواستار اشد مجازات برای متهم اصلی پرونده، پلمب‌شدن مدرسه و برگزاری کلاس‌های آسیب‌شناسی برای فرزندان آسیب‌دیده‌شان هستند.

متهم اصلی پرونده نزد پلیس امنیت و با حضور خانواده دانش‌آموزان، به اعمال‌اش اعتراف کرده است.


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »