ثبت شکایت خانواده دانش آموزان قربانی تجاوز جنسی

زیتون– خانوداه دوازده تن از دانش آموزانی که در یک مدرسه غیر انتفاعی در تهران مورد آزار جنسی قرار گرفته اند٬ از فرد متجاوز رسما شکایت کردند.

پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان در شعبه ۲ کیفری بعثت تشکیل شده است.

شب گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر اساس آن یکی از مسئولان دبیرستان پسرانه مقطع متوسطه اول یک مجتمع آموزشی غیرانتفاعی در منطقه ۲ تهران، در پی آزار جنسی گروهی از دانش آموزان، بازداشت شده است.

خبرآنلاین در این زمینه گزارش داده است که خانواده برخی از دانش آموزان متوجه موضوع شده و از فرد یاد شده شکایت کرده اند. یکی از اولیای دانش آموزان در گفتگو با این رسانه گفته است که «پسر من از چند ماه پیش پرخاشگر و به شدت عصبی شده بود و حتی ما تصور می کردیم او دچار بیماری شده است. او را پیش پزشک بردیم و روند درمان برای پرخاشگری او ادامه یافت تا اینکه پسرم گفت در مدرسه چه بلایی به سرش آمده است».
آنطور که پدر دانش آموز یاد شده اعلام می کند یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می کرده است.
خبرآنلاین همچنین خبر داد که تصاویری که پدر و مادر دانش آموزان از این مسئول مدرسه ارائه کرده اند نشان می دهد فرد یاد شده دستبند به دست و در حضور پلیس اقرار می کند او با پخش تصاویر فیلمهای مستهجن، بچه ها را تحریک به اعمال غیراخلاقی کرده است.
فرد متجاوز در ابتدا از وابستگان به امام جمعه درگذشته شهر شیراز معرفی شده بود. با این حال امروز ایرنا خبر داد که خانواده محی‌الدین حائری‌شیرازی (امام جمعه اسبق شیراز) با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مربوط به انتساب فرد متجاوز به دانش‌آموزان در یکی از دبیرستان‌های تهران به خاندان این روحانی را تکذیب کرد.

نمایندگان مجلس نیز نسبت به موضوع آزار جنسی دانش آموزان در مدرسه‌ای غیر انتفاعی در غرب تهران واکنش نشان دادند.

پروانه مافی٬ نماینده مجلس، در این رابطه به ایسنا گفت که وزیر آموزش و پروش باید در این خصوص پاسخگو باشد.

او افزود که این افراد باید به اشد مجازات محکوم شوند، چراکه این موضوعات شوخی‌بردار نیست و هیچ گونه تخفیفی نباید صورت بگیرد.

طیبه سیاوشی٬ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس٬ نیز این سوال را مطرح کرد که این نیروها به چه شکلی وارد چارچوب آموزشی می‌شوند؟ چه نظارتی بر نیروهای آموزش و پرورش وجود دارد؟ چگونه وارد مدارس می‌شوند؟ چه مراحلی طی می‌شود تا افراد وارد آموزش و پرورش شوند؟

اگر چه این موضوع ابعاد گسترده‌تری دارد. محمدحسین نجاتی٬ خبرنگار حوزه آموزش ساعتی پیش توییت کرد:

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »