آغاز دهمین سال ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه

ترکیب هیئت رییسه مجلس ثابت ماند

زیتون– علی لاریجانی با اختلاف ۲۴ رای نسبت به محمدرضا عارف رییس مجلس باقی ماند.

ایسنا خبر داد که در جریان انتخاب ریاست مجلس که به مرحله دوم کشیده شده بود، از مجموع ۲۷۹ رای اخذ شده، محمدرضا عارف ۱۲۳ رای و علی لاریجانی ۱۴۷ رای کسب کرده و آرای باطله ۹ رای اعلام شد و بر این اساس و طبق اعلام علی لاریجانی وی در سومین سال فعالیت مجلس دهم رییس مجلس باقی ماند.

در مرحله اول اخذ رای برای انتخاب رییس مجلس عارف با کسب ۱۱۴ رای٬ از علی لاریجانی با ۱۰۱ رای و حاجی بابایی با ۷۸ رای پیشی گرفت. اما به دلیل اینکه هیچ یک حد نصاب لازم را کسب نکردند رای‌گیری مجدد برگزار شد.

با انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی و افزوده شدن آرای او به نفع لاریجانی٬ محمدرضا عارف باز هم در کسب عنوان ریاست مجلس ناکام ماند.

او در زمان آغاز به کار مجلس دهم نیز شانس خود را مقابل لاریجانی امتحان کرده و شکست خورده بود.

محمدرضا عارف از سوی فراکسیون امید که خود ریاست آن را بر عهده دارد٬ برای ریاست مجلس نامزد شده بود.

پس از مشخص شدن رییس مجلس٬‌ انتخابات نواب رییس برگزار شد.

در این انتخابات از آرای کل اخذ شده ۲۷۹ رای٬ مسعود پزشکیان با ۱۵۷ رای به عنوان نایب رییس اول انتخاب شد. علی مطهری نیز با ۱۴۳ رای نایب رییس دوم مجلس شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

آغاز دهمین سال ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »