استعفای مجدد دبیرکل حزب اعتماد ملی

مهدی کروبی: کلید حصر در دست عزرائیل است

زیتون– مهدی کروبی٬ از رهبران در حصر جنبش سبز٬ «کلید رفع حصر را در ید حضرت عزرائیل دانست» و افزود:‌ «هشت سال است که از حصر غیر قانونی و بی ضابطه می‌گذرد و ظاهراً پایانی هم بر این خودسری نیست و کسی هم خود را در قبال آن پاسخگو نمی‌داند. با این روند به نظر مى رسد ملک الموت حضرت عزرائیل تعیین کننده سرنوشت آن باشد بدین روی که یا ما زودتر می رویم و یا آن دیگری.»

میر حسین موسوی، ‌مهدی کروبی و زهرا رهنورد از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، از بهمن سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

پیش از این مسئولان دولت حسن روحانی بارها وعده داده بودند که پیگیر رفع حصر خواهند بود اما این موضوع که از شعارهای انتخاباتی حسن روحانی در شش سال پیش بود، تاکنون بدون نتیجه مانده‌ است.

این رهبر در حصر جنبش سبز در نامه‌ای که امروز توسط سحام نیوز منتشر شد٬ تاکید کرد که رهبر جمهوری اسلامی، یا آنطور که مهدی کروبی گفت است«آن دیگری»؛ آمر ۸ سال حصر غیرقانونی و غیر شرعی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد است.

او همچنین با مضحک و فرمایشی خواندن انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ افزود که پس از سرکوب مردم معترض٬ «وارد فاز جدیدی شده‌ایم.»

به گفته مهدی کروبی پس از نامه های هشدار دهنده‌ام خطاب به مسئولین و مردم که در اعتراض به سرکوب خشن معترضین نگاشته شد، هزینه سنگینی بر مجموعه حزب اعتماد ملی تحمیل شد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی در نامه ای سرگشاده خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، خواسته تا برای دومین بار، درخواست او مبنی بر استعفاء از سمت دبیرکلی حزب را بررسی و نهایی کنند. مهدی کروبی در حالی درخواست استعفا داده که روز جمعه گذشته، دومین کنگره سراسری حزب اعتماد ملی، علیرغم برخی حواشی برگزار گردید.

مهدی کروبی در ادامه با اشاره به مشکلات فعلی که حزب اعتماد ملی با آن روبرو شده،‌ از شورای مرکزی آن حزب خواسته تا استعفاء وی از دبیرکلی اعتماد ملی را پذیرفته «تا راه انتخاب دبیرکل مطابق اساسنامه با اکثریت آرا فراهم گردد.»

او در سال ۸۴ و پس از استعفاء از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز، با هدف حزب گرایی «واقعی» در فعالیت های سیاسی، حزب اعتماد ملی را تاسیس کرد.

مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، روز ششم دی ماه سال گذشته نیز با نوشتن نامه‌ای از حصرخانگی، از سمت خود در این حزب استعفا کرده بود.
مهدی کروبی خواستار آن شده بود که اعضای حزب اعتماد ملی «بدون دخالت عواطف و احساسات» و به دلیل «مصالح مهمتر» درخواست استعفای او را قبول کرده و دبیر کلی جدید برای حزب انتخاب کنند.
پیش از استعفای کروبی، گزارش‌هایی درباره اختلاف اعضای حزب اعتماد ملی از جمله بروز اختلاف بین اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب و رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیر کل حزب منتشر شده بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

استعفای مجدد دبیرکل حزب اعتماد ملی

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »