مولوی عبدالحمید خواستار حضور زنان در نماز عید فطر شد

زیتون– مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، روز گذشته همزمان با عید فطر٬ خواستار فراهم شدن حضور زنان در نماز عید فطر شد.

مولوی عبدالحمید٬ در جریان اقامه نماز عید فطر اهل سنت سخن می‌گفت افزود: «در زمان آن حضرت (محمد، پیامبر مسلمانان) حتی زنانی که معذور بودند و نمی‌توانستند نماز بخوانند، برای دعای عید فطر شرکت می‌کردند. باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه‌های اجتماعی همراه بدانیم.»

 

 

او اضافه کرد: «همه در عرصه‌های کاری، اجتماعی و دینی، باید خواهران را در نظر داشته باشند چرا که نصف جمعیت ما را این قشر تشکیل می‌دهند. تا زمانی که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند، جامعه ساخته نخواهد شد.»

مولوی عبدالحمید سال گذشته نیز در فتوایی خواستار مشارکت بیشتر زنان در مسائل اجتماعی شده بود و در شهریور ماه سال ۹۶ نیز اعلام شد که ۲۲ زن ریاست شوراهای روستاهای خود در بخش مرکزی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

آقای عبدالحمید پیش از این نیز، در شهریورماه ۹۶ در گفت‌وگو با روزنامه «شهروند» گفته بود: «الان خانم‌ها دانشگاه می‌روند و توانایی‌هایی دارند و اگر شئونات اسلامی را رعایت کنند، مشکلی نیست.»

او افزوده بود: «ما حتی اعتراض داریم و وقتی وزرا مطرح شدند، گفتیم که اهل سنت و خانم‌ها جایی در کابینه ندارند. انتقاد ما این بود که اگر زنی در کابینه بود در همه دنیا مورد استقبال قرار می‌گرفت؛ قبلاً معاون وزیر گذاشتند پس می‌شود که وزیر هم از بین زنان انتخاب کرد و خوب بود اگر زنی در بین وزرا هم حضور داشت.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »