آیت‌الله خامنه‌ای کار را تمام کرد؛ ایران به FATF نمی‌پیوندد

زیتون– آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ امروز خواستار آن شد که ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نپیوندد.

به گفته رهبر جمهوری اسلامی «هیچ لزومی ندارد ما چیزهایی که نمی‌دانیم به کجا ختم می‌شود و حتی می‌دانیم که مشکلاتی دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول کنیم.»

سیستم بانکی ایران در صورت نپیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم٬ خود به خود مشمول تحریم سنگین خواهد شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با رییس و اعضای مجلس راه کار حل این معضل را تصویب قوانین داخلی دانست و گفت: «راه‌حل مسئله این است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً یک قانون مبارزه با پول‌شویی، یک قانون مبارزه با تروریسم.»

رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنرانی امروز خود٬ این معاهدات بین‌المللی را «در اصل در یک نقطه‌ای پخت‌وپز» خواند و مدعی شد که «کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها هیچ تأثیری در ایجاد این‌ها ندارند.»

به گفته او قدرت‌های بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، این معاهدات را آماده می‌کنند، دولت‌های همسو یا مرعوب یا همراه آن‌ها هم این کنوانسیون‌ها را در کشورهایشان تصویب می‌کنند. بعد اگر یک دولت مستقلی مثل جمهوری اسلامی پیدا شود که آن را نپذیرد، سرش می‌ریزند که آقا ۱۵۰ کشور این معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمی‌کنید؟

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم که ۲۰ خردادماه در مجلس به رای گذاشته شده بود با ۱۳۸ رای موافق و ۱۰۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع برای مدت دو ماه مسکوت ماند.

در حاشیه تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نمایندگان اصولگرای مجلس در اعتراض به تصویب این لایحه چندین بنر و پلاکارد را بر زمین پهن کردند و با تجمع دور رییس مجلس شورای اسلامی دقایقی مانع ادامه کار مجلس شدند.

کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم، یکی از پیمان‌نامه‌های سازمان ملل متحد است که با هدف تشویق دولت‌ها و همکاری بین کشورها برای قطع منابع مالی گروه‌هایی که تروریستی توصیف می‌شود، در سال ۱۹۸۹ میلادی تصویب شد.

تاکنون ۱۸۷ کشور جهان به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

3 پاسخ

  1. این دم اخر میخواهند برده های خود را به خارج منتقل کنند ، پیوستن به fatf مانع بزرگی است و در این مورد از امام عصر هم کاری بر نمی آید !

  2. این هم نمونه ای از کارکرد نهاد قانونگذاری از نوعی که در نظام مقدس هست، در برابر نهاد ولایت امر مسلمین جهان ! کارکرد که چه عرض کنم، کارنکرد !
    بیاد داستان حکم من دراوردی حکومتی افتادم زمانی که قرار بود قانون مطبوعات اصلاح شود. یا زمانی که نیم ساعته برجام به تصویب رسید.
    از آنجایی که کار اقتصادی ولایت فقیه در هر دو سوی حساب، غیرقانونی و تبه کاری است، از پیش هم میشد پیش بینی کرد که اجازه تصویب داده نمی شود. تهدیدهای آشکار پیامکی، جای شک باقی نگذاشت.

  3. انگار که ج ا قید همه چیز را زده و خود را برای جنگ آماده میکند. صالحی قبلتر گفت که این برجام کافی نیست و حالا این. بوی جنگ می آید. شاید هم اینطور بهتر باشد. مرگ یکبار شیون یکبار. من موافق جنگ نیستم اما اینرا هم که ایران لیبی یا سوریه میشود هم قبول ندارم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »