شناسایی زنی که برای نمایندگان پیام‌های تهدید آمیز می‌فرستاد

زیتون– محمد رحیم نوروزیان٬ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی٬ خبر از شناسایی زنی داد که برای نمایندگان مجلس پیامک‌های تهدید آمیز می‌فرستاد.

اما به گفته نوروزیان این زن که در شهر مشهد توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده٬ هنوز دستگیر نشده است.

در جریان بررسی پیوستن ایران به لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم٬ پیامک‌های تهدید آمیز به برخی از نمایندگان مجلس فرستاده شد. نمایندگان موافق این لایحه خبر از دریافت ۲۰۰ تا ۶۰۰ پیامک تهدید آمیز در خصوص پیوستن ایران به «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم» دادند.

محمد محمودی شاه‌نشین٬ عضو فراکسیون امید٬ در این رابطه به وب سایت اعتماد آنلاین گفته بود: «یک یا دو پیامک برای نمایندگان ارسال نشده است؛ برای بنده بیش از ۲۵۰ یا ۳۰۰ پیامک دریافت کردم و پیامک‌های ارسال شده با کد مشهد بیش از سایر کدها بود.»

به گفته او در هفته‌های اول با مهربانی و محبت پیام می‌دانند مبنی بر اینکه عدم تصویب قوانین مرتبط با fatf همراهی با شهدا است. هفته دوم با کمی تهدید عنوان می‌شد که آخرتتان را می‌بازید و استقلال و آزادی کشور مطرح است. اما روزهای آخر پیام می‌دادند که اگر مردید چطور می‌خواهید جواب خدا را بدهید.

محمودی شاه‌نشین در ادامه تاکید کرد که بخشی از این پیامک‌ها قطعا سازماندهی شده است و گروه‌های همگن و هم‌سو هستند اما بخشی از پیامک‌ها هم فردی است. برخی پیامک‌ها تکرار یک حدیث است که مشخص است سازماندهی شده است.

پیشتر علیرضا رحیمی٬ دیگر عضو فراکسیون امید مجلس٬ در توییترش خبر داده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که حلقه‌ای تندرو در مشهد مسئول تهدید پیامکی نمایندگان مجلس است.

مصطفی کواکبیان از دریافت قریب به ۶۰۰ پیامک و پروانه مافی هم از دریافت ۱۴۰ پیامک تهدیدآمیز و حاوی کلمات توهین آمیز خبر دادند.

کواکبیان در گفت‌وگوی با ایسنا این سوال را مطرح می‌کند که پول این‌ها (پیامک‌ها) از کجا می آید؟ و بلافاصله بدون آنکه بصورت مستقیم به مبداء ارسال این پیامک‌ها اشاره کند، می‌گوید که« البته خوب است که تشکل های بسیج دانشجویی اینقدر دغدغه مند هستند، اما من هم جانبازم و دلم برای مملکت می سوزد. چرا به ما می‌گویند به خون شهدا خیانت نکنید؟! بدانید که شهدا قطعا از اینکه آمریکا چوب لای چرخ بانک‌های ما بگذارند، ناراحت خواهند بود.»

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »