فشار نمایندگان مجلس بر وزرای اقتصادی کابینه دوازدهم

زیتون– روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس‌جمهوری، خواستار تغییر «تیم اقتصادی» او شده‌اند.

آنها رییس جمهوری را تهدید کرده‌اند که در صورت تغییر نیافتن وزرای اقتصادی٬ از «ابزار قانونی استیضاح» برای این منظور استفاده خواهند کرد.

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به ایسنا گفته است که همراه با غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه به حسن روحانی نوشته‌اند که تیم اقتصادی او در «وضعیت نابسامان اخیر آمادگی یا توان لازم را ندارد.»

چند روز گذشته بازار شهرهای مختلف ایران در اعتراض به افزایش قیمت دلار و نابسمانی وضعیت اقتصادی شاهد اعتراضات و اعتصابات گسترده‌ای بود.

اعتصاب بازاریان تهران برای روز سوم ادامه یافت.

همچنین اعتصاب بازاریان شهرهای دیگری نظیر اصفهان، اراک و کرمانشاه از روز گذشته آغاز شد. بر اساس گفته‌های شاهدان محلی بازار اصفهان نیز از امروز به اعتصاب‌ پیوسته است.

از منظر نویسندگان این نامه «عملکرد نامناسب مدیران ارشد اقتصادی کشور» طی سالهای اخیر « موجب بی‌اعتمادی روز افزون مردم نسبت به تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی کشور شده است.»

حسن روحانی٬ رییس جمهوری روز گذشته در واکنش به اعتراض‌ بازاریان گفت که درآمد دولت و دلار ریخته شده به خزانه نسبت به قبل کم‌تر نشده اما سیاه‌نمایی و ترساندن مردم از آینده باعث ایجاد نگرانی و انتظارات تورمی شده است.

روحانی همچنین خواستار برخورد با افرادی شد که به گفته او «دست به سیاه نمایی می‌زنند.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت ماهه‌ی لچک به سر،…چشمانِ موربِ زیبایی دارد؛ موهایی لخت و پوستی

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری اسلامی بیش از هر

ادامه »

تنها یک روز پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه، اسماعیل هنیه،

ادامه »