بازداشت برخی از بازاریان

سومین روز اعتصاب بازار

زیتون– گزارش‌ها و تصاویری منتشر شده در شکبه‌های اجتماعی حکایت از ادامه اعتصاب و برپایی تجمعات پراکنده در روز چهارشنبه در برخی نقاط بازار هست.

بخش‌هایی از بازار تهران روز چهارشنبه نیز تعطیل بودند. از جمله بازار طلا.

همچنین بازار اصفهان نیز امروز در اعتراض به افزایش قیمت دلار و نابسمانی اقتصادی تعطیل بود.

پیشتر احمد کریمی اصفهانی دبیر کل اصناف تهران و علی عیوض پور، دبیرکل اتاق اصناف تهران تعطیلی بازار طلافروشان در تهران را تائید کرده اما گفته بودند که سایر بخش‌های بازار باز است و فعالیت در آنها جریان دارد.

امروز حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران از استقرار پلیس در مناطق مختلف بازار تهران خبر داده و گفته است که این حضور تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر فعالین سیاسی خبر از بازداشت ده‌ها نفر در تهران می‌دهند.

حسن اسدی‌زیدآبادی در حساب کاربری توییترش خبر داد که ده‌ها نفر عصر روز در مناطق مختلف تهران #ازداشت شده‌اند که تعدادی از آنها کسبه هستند.

همزمان با اعلام سیاست جدید دولت ایران برای سه نرخی شدن ارز، کسبه بازار تهران صبح دوشنبه چهارم تیرماه مغازه‌های خود را تعطیل کردند و در اعتراض به نابسامانی بازار ارز دست به تجمع زدند.

تعطیلی بازار تهران ابتدا از پارچه‌فروشانِ «بازار بزرگ»، «چارسوق» و «سرای قیصریه» آغاز شد و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌های خود، دست از کار کشیدند.

در بازار «امین‌حضور» که عمدتا محل فروش لوازم خانگی است نیز مغازه‌داران به دلیل نامشخص بودن وضعیت دلار دست از خرید و فروش کشیده‌اند.

عصر روز دوشنبه نیز  در ادامه اعتراضات تهران نسبت به وضعیت اقتصادی نیروی انتظامی با تجمع کنندگان مقابل مجلس برخورد کرد.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیروی انتظامی به سمت تجمع کنندگان گاز آشکاور پرتاب کرده است.

تجمع کنندگان شعارهای « نه غزه٬ نه لبنان٬ جانم قدای ایران»٬ «سوریه رو رها کن٬ فکری به حال ما کن» و «ایرانی بسه دیگه٬ غیرتت و نشون بده» سر داده‌اند.

روز یکشنبه نیز کسبه دو مجتمع خرید «علاءالدین» و «چارسو» که عمدتا به خریدوفروش موبایل و وسایل دیجیتالی اختصاص دارد٬ با تعطیل کردن مغازه‌های خود دست به اعتصاب زدند.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

بازداشت برخی از بازاریان

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »