مهدی کروبی از دراویش زندانی خواست تا به اعتصابشان پایان بدهند

زیتون– مهدی کروبی٬ از رهبران در حصر «جنبش سبز»٬ طی پیامی از دراویش زندانی خواست تا به اعتصابشان پایان بدهند.

برخی از زنان و مردان درویش در اعتراض به «نقض گسترده حقوقشان» در زندان‌ها دسته به اعتصاب زده‌اند.

مهدی کروبی در این پیام خطاب به دارویش در اعتصاب نوشته است: «نگران احوالتان هستیم؛ به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

به گفته این رهبر جنیش سبز آنها [ظالمین] که پنبه در گوش خود کرده‌اند هیچگاه نمی‌شنوند.

وب‌سایت مجذوبان نور پیشتر خبر داده بود که ده زن درویش زندانی در زندان قرچک، در اعتراض به «ضرب و جرح» و «خشونت سازمان‌یافته» به دست گارد این زندان، از روز جمعه، ۲۵ خرداد، اعتصاب غذا کرده‌اند. همچنین هشت درویش مرد زندانی در زنان رجایی شهر کرج نیز ۲۱ خردادماه در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

این رهبر «جنبش سبز» در این پیام تاکید کرده است: «عزیزان در بند و فرزندانم، سلام خدا بر شما. این روزها که خبرهای اندوهبار شما را می‌شنوم همچون پدری پیر قلبم در فشار قرار می‌گیرد. عزیزانم شرع مقدس اسلام که شما در مسلک درویشی خود به آن اعتقاد راسخ دارید اجازه دادخواهی و فریاد کشیدن در برابر بی عدالتی را داده است (سوره نسا ایه شریفه ۱۴۸) اما اجازه تهلکه را نمی‌دهد.»

در ادامه پیام مهدی کروبی آمده است: «ما و خانواده‌های شما نگران احوال تان هستیم. اگر می‌خواستید با اعتصاب خود صدای‌تان را به گوش دیگران برسانید، آنها که فطرت الهی شان هنوز خاموش نشده است شنیده اند و آنها که پنبه در گوش خود کرده اند اما، هیچگاه نمی‌شنوند؛ پس بخاطر رضای خدا و رفع نگرانی خویشان و مردم شریفی که از اخبار رنج شما رنجیده می‌شوند، به اعتصاب غذای خود پایان دهید.»

او در پایان از مسوولان امور هم خواست تا «بخاطر حیثیت اسلام عزیز و نظام جمهوری اسلامی» رفتارشان با زندانیان را اصلاح و رافت اسلامی را نصب العین خود نمایند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »