متن اتهام دیپلمات ایرانی متهم به تروریسم منتشر شد

زیتون– دادستانی کل آلمان امروز (چهارشنبه) تیرماه، متن حکم بازداشت «اسدالله الف» دیپلمات ایرانی، در این کشور را منتشر کرد.

به نوشته دادستانی کل آلمان این دیپلمات ایرانی متهم است به اجیر کردن دو ایرانی دیگر برای حمله به همایش سالانه مجاهدین خلق در پاریس.

یازدهم تیر ماه دادستانی بلژیک خبر داده بود که دو ایرانی‌تبار به ظن طرح‌ریزی برای حمله به همایش شورای ملی مقاومت در پاریس بازداشت شده‌اند.

هر دو مظنون روز شنبه به دست مأموران پلیس بلژیک بازداشت شده‌اند و از آنان ۵۰۰ گرم ماده منفجره دست‌ساز کشف شده است. همچنین یک دستگاه انفجاری در خودوری این دو مظنون پیدا شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین ارتباط، از این زوج مظنون با نام‌های «امیر. س» و «نسیمه.ن» نام برده که هر دو تابعیت بلژیک دارند. به نوشته بیانیه دادستانی بلژیک، این دو که ۳۸ و ۳۳ ساله هستند، ایرانی‌تبارند.

همچنین سه تن دیگر در فرانسه بازداشت شده‌اند که دو تن از آنها پس از بازجویی آزاد شدند. هویت فرد سوم که در بازداشت به سر می‌برد،‌ «مرهاد. ای» ۵۵ ساله، اعلام شده است.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی دادستانی کل آلمان «اسدالله الف» متهم است که در ماه مارس سال جاری «حمله انفجاری» به همایش مجاهدین خلق را به یک زوج ساکن در آنتورپ در بلژیک سفارش داده بود.

اسدالله الف در حکم بازداشت منتشره، کنسول سوم سفارت ایران در اتریش و عضو وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی معرفی شده است.

پس از انتشار این اخبار، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع قضایی فرانسوی و آلمانی که نامی از آنها نبرده گزارش داد که ایرانی دستگیر شده در فرانسه و دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده در آلمان به بلژیک مسترد خواهند شد.

این نکته‌ای است که در بیانیه دادستانی کل آلمان نیز به آن اشاره شده است: «بازپرسی و حکم جلب… نفی استرداد متهم به مقامات بلژیک نیست.»

در این بیانیه همچنین آمده است که «متهم» در پایان ماه ژوئن سال جاری «یک دستگاه انفجاری با نیم کیلوگرم» ماده انفجاری را در لوکزامبورگ به زوج بازداشت‌شده در بلژیک تحویل داده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »