موافقت مشروط شورای نگهبان با ورود زنان به ورزشگاه‌ها

زیتون– عباسعلی کدخدایی٬ سخنگوی شورای نگهبان٬ امروز گفت که «اگر مسئولان امکانات را فراهم کنند حضور بانوان در ورزشگاه منعی ندارد.»

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران جوان مدعی شد که در دیداری عمومی با آیت‌الله خامنه‌ای٬ او گفته است که «اگر امکاناتی وجود ندارد، باید آن را فراهم کنید و بعد اعلام نظر کنیم، نه اینکه ما بشنیم و بگوییم «ممنوع است، ممنوع است»، وقتی هم سوال می‌کنیم می‌گویند چون امکانات نداریم، اگر امکانات ندارد پس بی‌عرضگی من مسئول است، باید امکانات را فراهم کنم و اگر نظر خاصی وجود ندارد آن تسهیلات هم فراهم شود، اگر نظری هم در این جهت است آن نظر را بیاستیم و دفاع کنیم و اعلام کنیم.»

برای اولین بار پس از ۴۰ سال زنان ایران موفق شدند برای دیدن بازی ایران و مراکش از طریق ویدئو به ورزشگاه آزادی بروند.

با وجود گزارش‌ها از لغو پخش بازی فوتبال میان تیم‌های ایران و اسپانیا در ورزشگاه آزادی تهران و ممانعت ماموران نیروی انتظامی از ورود تماشاگران به داخل استادیوم٬ سرانجام درهای ورزشگاه بعد از ۴۰ سال به روی خانواده‌های ایرانی گشوده شد.

چند ساعت قبل از شروع این بازی٬ خبرگزاری‌های در ایران گزارش کردند که با وجود فروش دستکم ۱۰ هزار بلیط٬ پخش این مسابقه لغو شده است.

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی از «پاسکاری» نهادها در زمینه پذیرفتن مسئولیت لغو این برنامه خبر داد و بعد در گزارش دیگری نوشت که با «پیگیری دولت»٬ این مشکل رفع شد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری تهران نیز اعلام کرد که استانداری مانعی برای پخش بازی در ورزشگاه آزادی نمی‌بیند و با لغو آن «مخالف» است.

پس از آن انتقاد برخی مراجع تقلید از جمله مکارم شیرازی و دادستان کل کشور نسبت به موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها منتشر و ناصر محمودی‌فرد٬ مدیر مجموعه ورزشی آزادی برکنار شد.

محمودی‌فرد در این رابطه به وب‌سایت اعتماد آنلاین گفت که برخلاف شایعات مطرح شده علت برکناری او نه به دلیل مشکلات اداری که به علت ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »