بالاگرفتن جنگ لفظی بین ایران و آمریکا

زیتون– دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، در واکنش به سخنرانی روز گذشته حسن روحانی٬ هشدار داد: «دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن.»

حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ روز گذشته آمریکا را تهدید کرد که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

رییس جمهوری در دیدار با سفرا و دیپلمات‌های ایران در همین زمینه گفت: « آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.»

حسن روحانی در ادامه افزود که که آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که «صلح با ایران مادر صلح‌ها» و «جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست.»

رییس جمهوری آمریکا در واکنش توییت کرد: «به رییس‌ جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تا کنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1021234525626609666?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1021234525626609666&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.radiofarda.com%2Fa%2Ftrump-us-iran-rouhani-speech%2F29384184.html

شب گذشته (به وقت ایران) مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز طی سخنرانی گفت: «رهبران حکومت – به خصوص آنهایی که در راس سپاه پاسداران و نیروی قدس آن قرار دارند مانند قاسم سلیمانی – باید پیامدهای دردناک اقدامات خود را بچشند. ما از همه کشورهایی که از رفتار ویرانگر جمهوری اسلامی خسته و بیزار هستند می خواهیم که به کارزار فشار ما (علیه ایران) بپیوندند.»

این سخنرانی در جلسه‌ای با حضور ایرانیان و کالیفرنیا برگزار شد٬ تاکید کرد: «همان طور که رییس جمهور ترامپ گفته است، ما حاضریم با حکومت ایران گفتگو کنیم اما فشارهای آمریکا فقط زمانی کاهش خواهد یافت که ما در سیاست های تهران چرخشی ملموس، ثابت شده و مستمر مشاهده کنیم.»

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا میزان فساد و ثروت رهبران حکومت نشان می دهد چیزی که ایران را اداره می کند بیشتر به یک مافیا شباهت دارد تا یک دولت.

 پومپئو همچنین مدعی شد که درآمد جمهوری اسلامی پس از توافق اتمی بیشتر شد و این در آمد صرف «حمایت از تروریسم» شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »