کاخ سفید: توییت ترامپ در پاسخ به سخنان روحانی بود

پاسخ تند وزارت امور خارجه ایران به آمریکا

زیتون– محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ایران٬ در واکنش به توئیت رییس جمهور آمریکا نوشت که مقامات جمهوری اسلامی از این سخنان «شگفت زده» نشدند و در ۴۰ سال گذشته نیز این سخنان را « شاید با ادبیاتی متمدن تر» شنیده اند.

وزیر امور خارجه ایران در توئیتر خود نوشت:«ما شگفت زده نشدیم، جهان همین چند ماه پیش شاهد سخنان تندتر از این بود. ما ایرانیان ۴۰ سال است این سخنان را شنیده‌ایم، شاید با لحن متمدنانه تری. ما هزاران سال است که هستیم و شاهد سقوط امپراتوری‌های از جمله امپراطوری خودمان که بیشتر از عمر بعضی کشورها عمر کرد، بوده‌ایم. مراقب باش.»

رییس جمهوری آمریکا روز گذشته توییت کرده بود: «به رییس‌ جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تا کنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1021234525626609666?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1021234525626609666&ref_url=http%3A%2F%2Fzeitoons.com%2F53240

صبح روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه ایران توییت دونالد ترامپ را « اشتباهی دیگر » از سوی رئیس جمهور آمریکا خواند و گفت که « وی باید در استفاده از مشاوران خود تجدید نظر کند.»

بهرام قاسمی از رییس جمهور آمریکا خواسته بود که در مواجهه با ایران به گفته او، «درشت گویی» نکند و افزود که «ملت ایران پاسخ درشت گویی را به خوبی خواهد داد.»

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، اما اعلام کرد که اظهارات حسن روحانی، باعث واکنش رییس جمهوری آمریکا، شده است.

سندرز همچنین گفته است، آن که اقدام تحریک آمیزی انجام داده است، کسی جز ایران نیست.

۳۱ تیرماه حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ امروز آمریکا را تهدید کرد که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

رییس جمهوری در دیدار با سفرا و دیپلمات‌های ایران در همین زمینه گفت: « آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.»

حسن روحانی٬ رییس‌ جمهوری٬ ۱۲ تیرماه نیز با اشاره به سخنان مقام‌های آمریکایی در مورد تلاش برای قطع صادرات نفت ایران، گفته «اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود.»

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

کاخ سفید: توییت ترامپ در پاسخ به سخنان روحانی بود

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »