سرلشکر باقری: آمریکا با دم شیر بازی نکند

زیتون- محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح٬ پس از رییس جمهوری مقام‌های آمریکا را تهدید کرد که «با دم شیر بازی» نکنند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران٬ خبر داد که محمد باقری ضمن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که «دشمنان به ویژه آمریکا که مراکز استقرار و منافع او در دسترس قدرت آشکار و پنهان دفاعی جمهوری اسلامی ایران است با دم شیر بازی نکنند که با پاسخ غیرقابل تصور و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح از موضع‌گیری حسن روحانی در قبال ترامپ تقدیر کرد و از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای مقابله «هرگونه تهدید و در هر سطحی» خبر داد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت این تصور آمریکا «که بدون تحمل هزینه بر ملت ایران فشار بیاورد» غلط است و ایران را «قدرت مسلط در خلیج فارس و تنگه هرمز» توصیف کرد.

پیشتر حسن روحانی٬ رییس جمهوری٬ آمریکا را تهدید کرد که «تنگه‌های زیادی داریم؛ تنگه هرمز فقط یکی از آنهاست.»

رییس جمهوری در دیدار با سفرا و دیپلمات‌های ایران در همین زمینه گفت: « آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم؛ با دم شیر بازی نکن، پشیمان‌کننده است.»

حسن روحانی در ادامه افزود که که آمریکایی‌ها باید خوب بفهمند که «صلح با ایران مادر صلح‌ها» و «جنگ با ایران مادر جنگ‌هاست.»

در مقابل مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا٬ طی یک سخنرانی تاکید کرد که آمریکا دیگر «خشونت و ترور» از سوی ایران را تحمل نمی‌کند.

مایک پنس گفت: «در حالی که مردم ایران در خیابان‌ها مقاومت می‌کنند، در برابر دیکتاتورهایشان در تهران ایستادگی می‌کنند، رئیس جمهور ما به ایران هشدار داد. او توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرد و همان‌طور که دیشب هم بار دیگر تصریح کرد، ما دیگر اشاعه خشونت و ترور توسط ایران در سطح جهان را تحمل نخواهیم کرد و دیگر تهدیدها علیه ایالات متحده آمریکا را برنمی‌تابیم.»

اشاره پنس به توئیتی است که شب پیش از آن دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا خطاب به همتای ایرانی خود، حسن روحانی، کرده بود.

رییس جمهوری آمریکا در واکنش توییت کرد: «به رییس‌ جمهوری ایران روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن یا مستوجب عواقبی خواهی شد که در طول تاریخ تا کنون کم‌تر کسی با آن روبه‌رو شده‌است. ما دیگر کشوری نیستیم که حرف‌های دیوانه‌وار تو در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مراقب باش.»

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1021234525626609666?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1021234525626609666&ref_url=http%3A%2F%2Fzeitoons.com%2F53240

با این حال صبح امروز اولف اسگوک٬ نماینده سوئد در سازمان ملل و رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل٬ از روسای‌جمهور آمریکا و ایران خواست از تنش لفظی رسانه‌ای خودداری کنند.
طی روزهای گذشته تنش لفظی بین ایران و آمریکا بالا رفته است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. “با پاسخ غیرقابل تصور و در سطح بسیار وسیع در منطقه و جهان مواجه خواهند شد.»
    این هم شعور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ، تهدید امریکا به عملیات تروریستی و نه قدرت نظامی ، همان که بهانه رجزخوانی های ترامپ است !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در بازار کالا و خدمات هم جهش پیدا می‌کند؟ چنین پدیده‌ای ناشی

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری خوابیده است. دخترِ هشت

ادامه »

در طول دورانی که خامنه‌ای رهبری جمهوری اسلامی را در دست گرفته است ایران رو به ویرانی رفته و جمهوری

ادامه »