شرایط وزارت امور خارجه آمریکا برای «مذاکره بدون پیش شرط»

زیتون– مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از اظهارات دونالد ترامپ در خصوص آمادگی برای دیدار بدون پیش شرط با رهبران ایران گفت که اگر «ایرانیان تعهد خود برای تغییر اساسی در نحوه رفتار با مردم خود را نشان دهند»، «رفتار مخرب خود را کنار بگذارند»، بتوانند «قبول کنند که ارزش دارد که وارد یک توافق هسته‌ای شوند که در عمل مانع از تکثیر سلاح‌های هسته‌ای خواهد»، آنگاه رییس جمهوری گفته است که آماده است تا بنشیند و با آنها گفتگو داشته باشد.

شب گذشته به وقت ایران دونالد ترامپ٬ رییس‌ جمهوری آمریکا٬ اعلام کرد که برای دیدار با همتای ایرانی‌اش «بدون هیچ پیش شرطی» آماده است.

دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا در واشینگتن، رسما اعلام کرد که: «من قطعا آماده‌ام» با رییس‌جمهوری ایران دیدار کنم، اگر وی مایل به این کار باشد و این ملاقات نیز «بدون هیچ پیش‌شرطی» خواهد بود.

مایک پومپئو با این وجود تاکید کرد که از رویکرد رییس جمهوری آمریکا در این زمینه حمایت می کند.

مایک پومپئو در گفت وگو با با شبکه تلویزیونی«سی ان بی سی» گفت: «ما به دنبال آن نیستیم که ریال سقوط کند، یا چیز دیگری. ما خواهان تغییر در رفتار آن رژیم هستیم؛ شما نمی توانید به ریاض موشک پرتاب کنید، نمی توانید افراد را در عراق، سوریه و حزب الله لبنان مسلح کنید. … این رفتار از ایران قابل قبول نیست. اینها تغییراتی هستند که ما بدنبال آن هستیم. و امیدواریم که رژیم ایران نیز موافق باشد و رفتارش را تغییر دهد.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا در اواخر اردیبهشت برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید با ایران ۱۲ شرط تعیین کرد.

شرط اول مایک پومپئو این بود که ایران باید تمامی ابعاد و مختصات برنامه نظامی – هسته‌ای سابق خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کند و به طور دائم و قابل راستی‌آزمایی، هرگونه کار روی این برنامه را تعطیل کرده و کنار بگذارد.

یکی دیگر از این شروط وزیر خارجه آمریکا این بود که ایران باید به حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه از جمله حزب‌الله لبنان، حماس و گروه جهاد اسلامی فلسطینی پایان دهد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »