تذکر نمایندگان مجلس به حسن روحانی

وصول طرح سؤال نمایندگان مجلس از رییس جمهوری

زیتون– در نهایت پس روزها تلاطم اقتصادی٬ طرح سوال نمایندگان مجلس از روحانی٬ اعلام وصول شد.

علی لاریجانی، رییس مجلس، تاکید کرد که با اعلام وصول این طرح، اکنون حسن روحانی، رییس جمهوری، «موظف است ظرف مدت حداکثر یک ماه در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات مطروحه پاسخ دهد.»

پرسش نمایندگان از رییس دولت جمهوری اسلامی عمدتاً به مسائل اقتصادی کشور مربوط می‌شود و رییس مجلس آن را در قالب «پنج محور» خلاصه کرده است.

عدم موفقیت دولت درکنترل قاچاق کالا٬ استمرار تحریم‌های بانکی٬ عدم اقدام شایسته دولت درباره کاهش نرخ بیکاری٬ رکود شدید اقتصادی و افزایش شتابان نرخ ارزخارجی محور سوال نمایندگان مجلس از رییس جمهوری هستند.

اگر سوال در صحن علنی مطرح شود و روحانی برای پاسخ‌گویی به مجلس برود، این دومین بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که رییس‌جمهوری برای پاسخ به سوال‌های نمایندگان به مجلس می‌رود (دفعه اول احمدی‌نژاد، اسفند ۹۰).

از سوی دیگر جمعی از نمایندگان مجلس نیز امروز به حسن روحانی تذکر دادند.

غلامرضا حیدری٬ نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید٬ تصویر این تذکر را در حساب کاربری توییترش منتشر کرد.

۱۸ نماینده مجلس با استناد به اصل ۱۱۳ قانون اساسی به رییس جمهوردرمورد مدیریت سیاست خارجی و جلوگیری ازاظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشگری درمورد مسائل بین‌المللی تذکر داده‌اند.

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. بجای تذکر نمایندگان مجلس به روحانی یا سؤال از او که از ریاست جمهوری تنها نامش را دارد، مجلس خبرگان باید ولی امر مسلمین جهان را عزل کند. که البته از این جماعت نمیتوان و نباید توقع چنین ناپرهیزی ها را داشت که با دلیل وجودیشان ناسازگار است.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

تذکر نمایندگان مجلس به حسن روحانی

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند که معتقدند جمهوری اسلامی اصلاح ناپذیر است و باید برود. موافقان

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در

ادامه »