معاون ارزی بانک مرکزی ایران بازداشت شد

زیتون– غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه٬ خبر از بازداشت احمد عراقچی، معاون ارزی بانک مرکزی ایران، داد.

به گفته غلامحسین محسنی اژه‌ای «در ادامه رسیدگی به پرونده اخلالگران در نظام پولی و بانکی کشور پرونده سه نفر از کسانی که تکمیل شده بود با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شد و بزودی دادگاه آنها شروع خواهد شد.»

سخنگوی قوه قضاییه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی٬ در ادامه گفت: «همچنین امروز چند نفر دیگر تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. یکی از آنها معاون ارزی بانک مرکزی است که البته شنیدم اخیرا کنار گذاشته شده بودند.»

احمد عراقچی برادرزاده عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، است.

پیشتر اخباری ضد و نقیض از برکناری احمد عراقچی منتشر شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین از بازداشت «یکی از کارمندان یکی از معاونین رئیس‌جمهوری و چهار نفر از دلالان ارزی که در این خصوص فعالیت غیر مجاز داشتند»، خبر داده است.

او افزود: «یک صراف غیر مجاز نیز احضار و پس از تحقیقات و تفهیم اتهام با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.»

سخنگوی قوه قضاییه روز هفتم مرداد هم خبر داده بود که تاکنون ۲۹ نفر از به گفته او، «اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» بازداشت شده‌اند که اتهام «بسیاری از آنها در حد افساد فی‌الارض است».

اتهام «فساد فی‌الارض» ممکن است در مواردی منجر به صدور حکم اعدام شود.

امشبعبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی، جزئیات بسته ارزی بانک مرکزی را که در «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا» تصویب شده اعلام خواهد کرد.

 

 

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

2 پاسخ

  1. مشکل نظام مقدس این است که بازداشت هویدا ها و نصیری های این نظام مقدور نیست ، چون بقای نایب برحق امام زمان بسته به بقای آنان است ، لذا رفته اند سراغ مامورین دست چندم حکومت برای ساکت کردن مردم . از روح مرحوم هویدا پوزش میخواهم برای این مقایسه ، هویدایی که با وجود ۱۳ سال صدارت یک خانه از خود نداشت !

  2. هم انتصاب ایشان نادرست بود و هم بازداشت ایشان نادرست است.
    حکومت میکوشد هم بحرانهای گسترده را به گرانی نرخ ارز و کالا محدود نشان دهد و هم ریشه نابسامانی ها را به مسئولان و برخی مسائل در همین سطح محدود جلوه دهد.
    ریشه همه دشواریها و بحرانها در ساختار حکومت است. تا ولایت فقیه با قدرت نامحدود بدون نظارت و بدون امکان برکناری هست بحرانها هستند و گسترده تر هم میشوند.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »