اعتراف فرمانده سپاه: حمله حوثی‌ها به نفت کش‌های سعودی به خواست جمهوری اسلامی

زیتون– ناصر شعبانی، رئیس مرکز پژوهش‌های دفاعی امنیتی دانشگاه جامع امام حسین و از فرماندهان سپاه٬ اعلام کرد که حوثی‌های یمن به درخواست جمهوری اسلامی به دو نفتکش عربستان سعودی حمله کردند.

ناصر شعبانی این سخنان را در مراسمی در مشهد بر زبان آورد و تاکید کرد که گروه‌هایی چون حزب الله لبنان و انصار الله یمن «عقبه» جمهوری اسلامی در منطقه هستند.

او اضافه کرد: «به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی‌ها را بزنید و زدند… دشمن به قدری آسیب‌پذیری دارد که می‌توانیم آن‌ها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم.»

خبرگزاری فارس که متن کامل سخنان سردار شعبانی را منتشر کرده بود٬ پس از چند ساعت بخش مربوط به «حمله حوثی‌ها به نفت‌کش‌های سعودی به درخواست ایران» را از متن مصاحبه حذف کرد.

عربستان سعودی، سوم مرداد ماه، اعلام کرده بود که دو نفتکش غول‌پیکر (وی‌ال‌سی‌سی) این کشور در دریای سرخ هدف حملات شورشیان حوثی قرار گرفته‌اند و به یکی از آن‌ها آسیب‌های جزئی رسیده‌است.

پس از این اتفاق ​نخست‌وزیر اسرائیل گفت اگر ایران تلاش کند تا تنگه باب‌المندب را مسدود کند، احتمالا با یک ائتلاف بین‌المللی روبرو خواهد شد و اسرائیل نیز به این ائتلاف می‌پیوندد.

باب المندب، پل پیوند خلیج عدن و اقیانوس هند، که در فاصله‌ای بسیار نزدیک از جنوب اسرائیل قرار دارد، برای این کشور همانند عربستان مهم است.

این اتفاق پس از تهدید مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر بستن تنگه‌های منطقه و همچنین گزارش‌ها درباره افزایش تولید نفت عربستان سعودی پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای کنترل بازار نفت منتشر شده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. اگر سعودیها هواپیمایی بفرستند و جایی را بزنند چه خواهید گفت؟!
    فرمانده شما نه آدم حسابی است و نه عقل لازم را دارد، در نتیجه حس مسئولیتی به ایران ندارد.
    تازه ادعای صلح دوستی هم دارد !

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »