رای مثبت به استیضاح دومین وزیر دولت دوازدهم در کمتر از یک ماه

مجلس به وزیر اقتصاد اعتماد نکرد

زیتون– مجلس با ۱۳۷ رای موافق با استیضاح مسعود کرباسیان٬ وزیر اقتصاد٬ موافقت کرد.

این دومین استیضاح یک وزیر دولت حسن روحانی در کمتر از یک ماه بود. پیش از وزیر اقتصاد٬ مجلس وزیر کار را نیز برکنار کرده بود.

طرح استیضاح شامل ۱۷ مورد بود که از بین آنها می‌توان به «ناتوانی در اداره امور اقتصادی کشور»، «عدم تدبیر لازم در ساماندهی اقتصاد کشور»، «عدم توجه به اقتصاد مقاومتی»، «عدم توانایی در مردمی‌سازی اقتصاد» و «عدم توانایی در شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد کشور» اشاره کرد.

حسن روحانی، رییس جمهوری، در این جلسه حضور ندارد و معاون اول او، اسحاق جهانگیری، به همراه شماری از مقام‌های کابینه‌اش در جلسه استیضاح حاضر شده‌اند.

در جلسه نوبت صبح امروز (یک‌شنبه) ابتدا موافقان استیضاح صحبت کردند و از جمله حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر، گفت: «رکود تورمی کمر تولیدکنندگان، کسبه و بازاریان را شکسته است.»

هادی بهادری، نماینده ارومیه، نیز با تأکید بر این که «لباس اقتصاد به تن کرباسیان نمی‌آید» گفت: «وزارت اقتصاد توان هماهنگی تیم اقتصادی دولت را ندارد.»

هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه، نیز در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان گفت: «ایشان در یک سال گذشته هیچ استراتژی برای پیشبرد اقتصاد کشور نداشتند و برنامه‌ای برای اداره امور اجرایی و مدیریتی وزارتخانه و سازمان‌های تابعه خود ارائه نکردند.»

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام، نیز گفت که «فساد در گمرک یکی از دلایل اصلی استیضاح است.»

پس از سخنان نمایندگان موافق استیضاح، مسعود کرباسیان در دفاع از خود، با اشاره به این که «تنوع سوال‌های نمایندگان بسیار است» گفت: «در صورت عدم وقوع حوادث غیرمترقبه، امروز می‌توانستیم روند رو به بهبود حوزه اقتصاد را ملاحظه کنیم.»

مسعود کرباسیان از جمله به «اثرات روانی تحریم» اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات به وجود آمده در حوزه اقتصاد «تحت کنترل دولت نیست» و برخی دیگر نیز در پی «بدعهدی‌ نظام سلطه» پدید آمده است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

رای مثبت به استیضاح دومین وزیر دولت دوازدهم در کمتر از یک ماه

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »