رهبر جمهوری اسلامی احتمال وقوع جنگ را رد کرد

زیتون– آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی٬ گفت با آنکه از نظر «سیاسی»، احتمال وقوع جنگ «وجود ندارد»، اما نیروهای مسلح باید توانایی‌های خود را افزایش دهند.

رهبر جمهوری اسلامی امروز (یکشنبه) که در تقویم روز پدافند هوایی نام دارد٬ با فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی ارتش دیدار داشت.

آیت‌الله خامنه‌ای این قرارگاه را «بخشی بسیار حساس» از نیروهای مسلح و در «خط مقدم مقابله با دشمنان» نامید و خواستار افزایش «آمادگی‌ها و توانمندی‌های پدافند هوایی و کارکنان» آن شد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت با آنکه از نظر «محاسبات سیاسی، احتمال وقوع جنگ نظامی وجود ندارد»، اما «در عین‌ حال نیروهای مسلح باید با هوشیاری و با مدیریت کارآمد و چابک، توانایی‌های انسانی و تجهیزاتی خود را روزبه‌روز ارتقا دهند.»

آیت‌الله خامنه‌ای پیشتر نیز احتمال وقوع هرگونه جنگ را رد کرده بود.

او ۲۲ مرداد ماه امسال با تاکید بر اینکه «جنگ نخواهد شد» رسما اعلام کرد که «مذاکره نخواهیم کرد.»

پیش از این بارها دولت‌های آمریکا و اسرائیل جمهوری اسلامی را به حمله نظامی تهدید کرده بودند؛ اگرچه که مقام‌های دولت کنونی ایالات متحده تاکید کرده‌اند که قصدشان براندازی نظام جمهوری اسلامی نیست و خواستار گفت‌وگو با سران جمهوری اسلامی هستند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »