شیوع هپاتیت در خوزستان

زیتون– شکرالله ‌سلمان‌زاده، رییس مرکز بهداشت خوزستان٬ خبر از شیوع بیماری هپاتیت در خوزستان داد.

به گفته او  ۳۴ مورد بیماری هپاتیت آ در شهرستان‌های مسجد‌سلیمان و ایذه مشاهده شد.

سلمان‌زاده در این رابطه توضیح داد که  ۱۷‌ مورد بروز بیماری هپاتیت آ در منطقه شهرک نفت مسجدسلیمان از ‌ابتدای سال جاری تاکنون مشاهده شد و و ۱۷‌مورد نیز در شهرستان ایذه مشاهده شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان به ایسنا گفت که علت بروز این تعداد موارد هپاتیت آ در مسجدسلیمان آلودگی شبکه آب بوده است. بروز ۱۷ مورد هپاتیت آ در ایذه نیز به علت پایین بودن کیفیت آب بوده است.

او در ادامه افزود که ویروس هپاتیت آ از آب جدایی‌ناپذیر است و در سال گذشته در مسجد سلیمان بروز موارد هپاتیت آ مشاهده نشده بود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان٬ خبر داد که در بیشتر موارد آب اهواز برای شرب قابل استفاده نیست.

به گفته سلمان‌زاده با بیان اینکه با وجود کلرزنی و مطلوبیت میکروبی، آب اهواز کیفیت ندارد و مردم ناچار به استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی و شبکه‌های آب شیرین‌کن هستند و یا متأسفانه از خودروهای غیراستاندارد عرضه آب شیرین‌کن، آب تهیه می‌کند.

او با تاکید بر اینکه به هیچ وجه از کیفیت آب اهواز دفاع نمی‌کند افزود:« در بیشتر مواقع، آب اهواز از نظر هم کدورت، املاح سنگین، رنگ و طعم دارای مشکل است و تصفیه آب به صورت کامل توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز انجام نمی‌شود که موجب ایجاد نارضایتی عمده مردم شده است.»

۱۶ فرودین ماه امسال ایرج نظری رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه شیوع بیماری با آغاز فصل کم آبی هشدار داده بود.

به گفته او در حال حاضر در اهواز و چند شهرستان دیگر این استان مواردی از ابتلا به بیماری هپاتیت A مشاهده شده و همچنین شیوع بیماری وبا با کاهش آب تشدید می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرده «افت فشار آب می‌تواند موجب آلودگی‌های زیادی شود و به همین دلیل فعالیت‌هایی علاوه بر وظایف همیشگی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حال انجام است.»

کم آبی از جمله چالش‌های زیست محیطی است که ایران با آن روبروست و این موضوع هرسال تشدید می‌شود. به گفته مقام‌های محیط زیستی ایران خشک‌ترین سال آبی خود را از سر می‌گذراند.

پیش از آن نیز ایسنا خبر از «افزایش شوری» آب آبادان داد. شهری که بین دو رودخانه مهم اروند و بهمن‌شیر قرار دارد.

بحران‌های محیط زیستی خوزستان محدود به بحران آب نیست.

اکثر روزهای شش ماه پاییز و زمستان سال گذشته هوای شهرهای استان خوزستان آلوده و بسیاری از روزها حتی بحرانی بود.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »