اخبار ضد و نقیض از «کودک گوش بریده»

یک عضو شورای شهر تایید کرد٬ دیگری تکذیب

زیتون– صبح امروز محمدجواد حقشناس٬ عضو شورای شهر تهران٬ با انشار پستی در حساب کاربری‌اش در توییتر مدعی شد کل «ماجرای بریدن گوش کودک زباله گرد» کذب بوده است.

او با استفاده از هشتگ شفافیت نوشت: «این کودک کار (مهاجرافغان)، یافته شد، گوش او سالم بوده حتا بخیه اى هم نداشت ومشخصا یک سفارش به قصد تشویش اذهان شهروندان و تخریب شورا و شهردارى بود!»

لحظاتی بعد اما دیگر عضو این شورا٬ ضمن تایید بریدگی روی گوش این کودک خبر از بازداشت کسانی داد که فیلم اولیه در مورد این کودک را منتشر کردند.

فراهانی اما حتی اصل موضوع٬ یعنی بریده شدن گوش این کودک توسط پیمان کاران شهرداری را تکذیب و ادعا می‌کند «این خراش» مربوط به درگیری در شهر ری است.

هفته گذشته انتشار ویدئویی از یک نوجوان که می گوید کارکنان بخش ضایعاتی منطقه ۳ شهرداری گوش وی را با تیغ بریده‌اند، واکنش گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

در ویدئوی منتشر شده از سوی فعالان حوزه آسیب‌های اجتماعی، این نوجوان که به نظر می‌رسید افغانستانی است و زیر ۱۵ سال سن دارد می گوید «وانتی منطقه ۳» بخاطر جمع کردن آشغالها گوش وی را با «تیغی که سر را می تراشند» بریده‌اند.

الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به این ویدئو به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «من با شهردار منطقه ۳ صحبت کردم و قرار شد که پیگیری‌های لازم را در مورد صحت و سقم این ادعا انجام دهد.»

این عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به اینکه پیمانکاران شهرداری از «اتباع بیگانه بهره کشی» می کنند گفت: «در کمیته‌ اجتماعی شورای شهر تهران به دنبال آن هستیم که مولفه‌های دقیق‌تری را در مورد کنترل عملکرد پیمانکاران زباله داشته باشیم.»

از سوی دیگر عدالت امیرزاده معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۳ تهران با انتشار ویدئویی به این خبر واکنش نشان داد. وی گفت تاکنون هیچ مراجعه و شکایتی در این مورد نداشته ایم و ما هم از طریق شبکه های اجتماعی در جریان این ماجرا قرار گرفتیم و «بسیار تاسف» خوردیم.

او گفته است که اول باید این کودک را پیدا کنیم تا در جریان ماجرا قرار گیریم. او مدعی شده است که تاکنون تلاش هایشان برای یافتن این «کودک کار» نتیجه نداشته است و از مردم خواسته است در صورت یافتن این کودک به شهرداری منطقه سه اطلاع دهند.

مسئله رفتار نیروهای شهرداری تهران در حوزه های مختلف از حوزه صد معبر تا ضایعات و زبانه همواره مورد انتقاد بوده است. هر چند ویدئوهای متنوعی از رفتار خشن ماموران بخش های مختلف شهرداری با مردم در شبکه های اجتماعی منتشر شده اما این نخستین بار است که این ماموران (به ادعای این نوجوان در ویدئوی منتشر شده) با تیغ گوش یک کودک را می‌برند.

تجارت ضایعات و زباله یکی از حوزه‌های ارتباطی میان شهرداری و باندهای زباله است. ماموران شهرداری به این باندها مجوز می‌دهد و از آنها درآمد کسب می‌کند و از سوی دیگر با کودکان بویژه کودکان افغان که به جمع آوری زباله و فروش آنها مبادرت می‌کنند، رفتاری خشن دارند.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

اخبار ضد و نقیض از «کودک گوش بریده»

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »