????زنده| نماینده مجلس: رهبری اختیار تصمیم‌گیری درباره FATF را به مجلس و دولت دادند

 


زندگی سعید طوسی فیلم می‌شود

مصطفی قربان‌پور کارگردان سینما و تئاتر گفت: قصد دارد فیلمی درباره زندگی سعید طوسی بسازد و این فیلم در ژانر کودک و نوجوان خواهد بود.

Risultati immagini per ‫مصطفی قربان‌پور؛ کارگردان فیلم سینمایی «لالاکن»‬‎

این کارگردان می‌گوید: « من فیلم کودک خواهم ساخت ولی قطعا فیلم بعدی من فیلمی نیست که قابل پخش در ایران باشد. فیلم بعدی من درباره سعید طوسی یک معلم قرآن است. ۳فیلمنامه آماده دارم که یکی از آنها ۵ سال طول کشید که بخش عمده آن در تبت بود، در یکی دیگر از فیلمنامه هایم سیاست های مرز و ترامپ را زده ام و فیلمنامه سومم که همین معلم قرآن است آماده است که باتوجه به اتفاقات اخیر، اولویتم ساخت فیلم زندگی این معلم جنجالی است.»

قربان‌پور کارگردان فیلم سینمایی «لالاکن» برنده جایزه ویژه هیئت داوران برای بهترین فیلم و پروانه زرین بهترین بازیگر کودکجشنواره کودک و نوجوان اصفهان است. تا به امروز  ۹سال از ساخت این فیلم گذشته اما هنوز اجازه اکران نگرفت.

سعید طوسی معلم صوت و ترتیل قرآن است که ماجرای آزار جنسی او به پسران نوجوان تحت تعلیمش جنجالی شد./صبا


تصویب اصلاحیه جدید قانون سنجش و پذیرش دانشجو

هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کرد.

Risultati immagini per ‫هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه‬‎

بر اساس این اصلاحیه حق آموزش جزء حقوق اساسی افراد است و هیچکس را نمی توان به به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم نمود. در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند./مهر


نماینده مجلس: رهبری اختیار تصمیم‌گیری درباره FATF را به مجلس و دولت دادند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقام معظم رهبری بعد از چندبار رد و بدل شدن نامه با دفتر ایشان در خصوص اعلام نظر درباره لوایح چهارگانه FATF اعلام کردند که در این باره مجلس و دولت نظر دهند؛ یعنی مجلس و دولت را مامور به این کار کردند.

فلاحت پیشه درباره مهلت ۲۰ روزه باقی مانده برای تعیین تکلیف FATF به ایران گفت: در دوره گذشته حدود ۶۰ سوال از ایران پرسیده شد که ما ۳۰ درصد آن را پاسخ دادیم. لذا پایان این مهلت به معنای قرار گرفتن ایران در لیست سیاه نیست؛ کما اینکه برخی کشورهای اروپایی نیز این کنوانسیون‌ها را در فرآیند دو ساله تصویب کرده و زمینه اجرای آن را فراهم کردند. FATF در مقطع فعلی بیش از ۴۰ توصیه را به ما داشته است که چهار مورد آن مربوط به تصویب لوایح و کنوانسیون‌هاست.

وی در پایان تاکید کرد که نباید منافع ملی را به فرجه‌های زمانی ارجحیت داد./ایسنا


بازداشت ۵ روحانی در رابطه با شعار «استخر فرح»

 


خبرهای روز گذشته را از اینجا بخوانید

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

چهره‌ی مچاله‌شده از گریه و لابه‌ی بسیارِ او، بِرندی شده بود. بر بالای هر منبری که می‌رفت، در جمعِ هر جماعتی که می‌رفت؛ اشک‌اش دمِ مشکش بود. چشمِ جوانان مؤمن و انقلابی را خوب گرفته

ادامه »

سالها پیش که رهبر جمهوری اسلامی در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جنجال سند آموزشی ۲۰۳۰ را به‌پا کرد در مطلبی با عنوان «اصولگرایان

ادامه »

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی

ادامه »