آمریکا جمهوری اسلامی را تهدید کرد؛ ایران مسئول حملات متحدانش در عراق است

زیتون– آمریکا به جمهوری اسلامی هشدار داد که به هرگونه حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق پاسخی سریع و قاطعانه خواهد داد.

بی‌بی‌سی فارسی خبر داد که کاخ سفید روزگذشته (سه‌شنبه) با اشاره به حملات اخیر در عراق که کنسولگری آمریکا در بصره و سفارتخانه این کشور در بغداد را نیز هدف گرفته بود٬ نوشت: «ایران هیچ اقدامی برای جلوگیری از این حملات که توسط شبه‌نظامیان مورد حمایتش در عراق صورت گرفته٬ نکرده است. این شبه‌نظامیان تحت حمایت مالی٬ آموزشی و تسلیحاتی ایران هستند.»

کاخ سفید افزوده است: «هر حمله‌ای به مراکز آمریکایی بشود و کارکنان این مجموعه‌ها یا ساختمان‌های ما آسیبی ببینند٬ ما ایران را مسئول خواهیم دانست. آمریکا در دفاع از جان آمریکایی‌ها٬ قاطعانه و سریع وارد عمل خواهد شد.»

طی اعتراضات روزهای اخیر در بصره٬ معترضین به کنسولگری و سفارت آمریکا در عراق حمله و کنسولگری ایران در بصره را به آتش کشیدند.

در ادامه بیانیه دولت آمریکا تاکید شده است که جمهوری اسلامی اقدامی برای جلوگیری از حملات روزهای اخیر به کنسولگری این کشور در بصره و مجتمع سفارت آمریکا در بغداد نکرده است.

در این بیانیه آمده: «ایران برای جلوگیری از این حملات توسط گروه های نائب خود که با پول، آموزش و رساندن تسلیحات از آنها حمایت می کند اقدامی نکرد.»

سخنگوی کاخ سفید در همین رابطه اعلام کرد که آمریکا با سرعت و قاطعیت در دفاع از جان آمریکایی ها (به این حملات) پاسخ خواهد داد.

به گزارش رویترز روز جمعه سه خمپاره در داخل منطقه سبز بغداد که به شدت تحت تدابیر امنیتی است برخورد کرد. سفارت آمریکا در همین ناحیه واقع است اما ارتش عراق گفت که آن حمله باعث خسارت نشد.

این اولین حمله خمپاره ای به منطقه سبز بغداد در چند سال اخیر بود که محل استقرار پارلمان، ساختمان های دولتی و بسیاری از سفارتخانه های خارجی است.

کنسولگری آمریکا در بصره در نزدیکی فرودگاه این شهر قرار دارد. فرودگاه بصره روز شنبه هدف اصابت چند راکت قرار گرفت. در آن حمله هم جراحت یا خسارت مالی گزارش نشد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »