حمله به سفارت ایران در آتن

زیتون– اعضای یک گروه یونانی، صبح امروز (دوشنبه) به سفارت ایران در یونان حمله کرده‌اند.

به نوشته وب‌سایت گریک ریپورتر٬ از جمله رسانه‌های یونانی که به این حمله پرداخته است٬ تعرض‌کنندگان از اعضای یک گروه آنارشیست یونانی موسوم به «رووی‌کوناس» بودند.

یک سخنگوی این گروه در صفحه‌اش در فیس‌بوک گفته این حمله در اعتراض به «سرکوب‌گری ایران علیه کُردها» انجام شده‌است.

تعرض‌کنندگان حدود ۱۰ نفر بوده‌اند و بعد از انجام این حمله با موتورسیکلت از صحنه متواری شده‌اند.

پلیس تا کنون فردی را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده‌است.

۲۴ شهریورماه نیز اعضای حزب کومله به سفارت ایران در پاریس حمله کردند.

به گزارش صدا و سیما، پلیس فرانسه با وجود اطلاع قبلی از احتمال رویداد، برای جلوگیری از این تعرض در محل حاضر نشد.

اعضا و هواداران این حزب در فرانسه نسبت به برخورد‌های اخیر جمهوری اسلامی با کردها معترض بودند.

۱۷ شهریور ماه زانیار و لقمان مرادی٬ زندانیان سیاسی کرد٬ اعدام شدند.

زانیار و لقمان مرادی از ۱۱ مرداد ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان در استان کردستان بازداشت شدند. به گفته این دو، آنها به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج (وزارت اطلاعات)، برای اخذ اعترافات «تحت فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند.

این دو زندانی پس‎از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا  به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یک گروه معاند و قتل فرزند امام جمعه مریوان» به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

این حکم  ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تائید شد.

صبح روز ۱۷ شهریور ماه رامین حسین‌پناهی٬ دیگر زندانی سیاسی٬ نیز اعدام شد.

رامین حسین پناهی، زندانی اهل استان کردستان ایران، به اتهام «عضویت در حزب کومله» در شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد.

او که از تیرماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد، پیشتر به قاضی دادگاه گفته بود که در زندان تحت شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته است.
رامین حسین پناهی ۲۶ دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق بغی محاکمه شده‌است، وکیل او خبر داد «اتهامات موکلم، بغی است و عضویت در کومله که به اعدام با طناب دار محکوم شده‌ است.»

مقر حزب دموکرات کردستان که مصطفی مولودی هدایت آن را برعهده دارد، در شهر کوی‌سنجق اقلیم کردستان عراق بامداد شنبه٬ ۱۷ شهریورماه٬ گلوله‌باران شده است.

گزارش‌‌ها حاکی از زخمی شدن شماری از رهبران این حزب است.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »