احمد منتظری: حمل مواد منفجره به عربستان زیر نظر هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است

زیتون– احمد منتظری٬ فرزند آیت‌الله منتظری٬ در مصاحبه‌ای تصویری با برنامه خشت خام، درباره خاطرات پدرش اعلام کرده که حمل مواد منفجره در دهه شصت به عربستان سعودی از سوی سید مهدی هاشمی نبوده؛ بلکه از طرف شش پاسدار انجام شده است.

منتظری با نقل این مطلب از خاطرات پدر خود اضافه کرده که آیت‌الله منتظری به او گفته، این پاسداران با اکبر هاشمی رفسنجانی کار می‌کرده‌اند.

اکبر هاشمی در خاطرات ۲۰ مرداد سال ١٣۶۵ می‌نویسد: «آقای بشارتی اطلاع داد که عربستان اعلان کرده چند نفر از حجاج ایرانی در ساکهای خود تی ان تی داشته‌اند.»

احمد منتظری در این باره با ایرنا پلاس نیز گفت‌وگویی انجام داده است. او در این گفت‌وگو تاکید کرد که سال ۶۵ آیت‌الله منتظری نامه‌ای به آیت‌الله خمینی می‌نویسند و این ماجرا را شرح می‌دهند که شش نفر از سپاهیان این اقدام را انجام داده‌اند که یک نفرشان آمده به من توضیح داده که ما این کار را کردیم و بعد در نهایت دیدند که کار بدی شده و ماجرا لو رفته و آقای کروبی به عنوان نماینده امام(ره) در حج مجبور شده رسما از ملک فهد عذرخواهی کند، گفتند چه کار کنیم، بعد گفته‌اند که سید مهدی هاشمی که اشکالات دیگری هم داشته، این اشکال را هم متوجه ایشان کنیم تا پرونده بسته شود.

به گفته احمد منتظری٬ این را صریحا آیت‌الله منتظری نوشته‌اند که در سال ۶۵ هم خودشان هم آقای هاشمی و هم امام(ره) در قید حیات بودند و هیچ وقت این ماجرا تکذیب نشده است.

فرزند آیت‌الله منتظری همچنین مدعی شد که «در این‌باره علی شمخانی اطلاعات تکمیلی دارد.»

اما علی شمخانی٬ دبیر فعلی شورای عالی امنیت ملی می‌گوید آن زمان درگیر جبهه بوده و اطلاعی ندارد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

یک پاسخ

  1. با همه احترامی که برای احمد منتظری قائلم ولی باید پذیرفت که ماجرای حمل مواد منفجره به عربستان به سبک مهدی هاشمی نزدیکتره تا هاشمی رفسنجانی. مرحوم مهدی هاشمی فردی تندرو و موافق ترور و صدور انقلاب بوذ، همچنان که محمد منتظری نیز فردی تندرو و افراطی بود. اقدامات مثبت آیت‌الله منتظری باعث نمی‌شود که مهدی هاشمی رهبر جنبش های آزادیبخش را تبرئه نماییم.

دیدگاه‌ها بسته‌اند.

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »