????زنده| تعداد کشته‌شدگان سیل شمال ایران به ۹ نفر رسید

 

 

مهدی حاجتی آزاد شد

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که ده‌روز پیش بازداشت شده‌بود، دقایقی قبل با قرار وثیقه آزاد شد.

Risultati immagini per ‫مهدی حاجتی‬‎
بر اساس گزارش‌ها، بازداشت حاجتی، به توییتی از او درباره پیگیری بازداشت دو شهروند بهایی شیرازی ربط داشته است. این در حالی است که نماینده شیراز در مجلس بازداشت او را به تلاش‌های وی برای جاوگیری از ساخت و ساز در بافت قدیمی شهر شیراز در محله شاهچراغ مرتبط دانست



معاون دادستان کل کشور: اینستاگرام انحصار صوت و تصویرصداوسیما را شکست


سخنگوی شورای نگهبان: برای اظهارنظر درباره تصویبCFT هنوز زود است

عباسعلی کدخدایی در واکنش به تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: هنوز اعلام نظر زود است. مجلس آن را تصویب کرده است اما هنوز برای ما نیامده است. ابتدا باید به شورای نگهبان ارسال شود تا ان شاءالله ما اعلام نظر کنیم. فعلا تا زمانی که به شورای نگهبان نیاید هیچ نظری ندارم.

Risultati immagini per ‫عباسعلی کدخدایی‬‎

او درباره آخرین وضعیت رسیدگی به لوایح الحاق به کنوانسیون پالرمو و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه شورای نگهبان گفت: «فرصت نشد به این لوایح رسیدگی شود. انشاءالله در دستور کار این هفته شورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.»


تعداد کشته‌شدگان سیل شمال کشور به ۹ نفر رسید


قتل روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه

یک مقام ترکیه امروز (شنبه ۶ اکتبر) به خبرگزاری رویترز و روزنامه واشنگتن پست گفت: « ارزیابی اولیه ما این است که آقای خاشقچی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است. ما معتقدیم که این قتل از پیش برنامه‌ریزی شده بوده و سپس جسد به خارج از کنسولگری منتقل شده است.»

جمال خاشقچی

با وجود این این مقام ترکیه از جزئیات نحوه قتل سخن نگفته و مدارکی در این باره هم ارایه نکرده است.

در صورت تایید کشته شدن جمال خاشقچی به دست ماموران اطلاعاتی عربستان، این کشور با موج جدیدی از انتقادهای بین‌المللی به علت سرکوب مخالفان خود روبرو خواهد شد.

این روزنامه نگار ۵۹ ساله سعودی در آمریکا زندگی میکرد و  پس از انتقاد از سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی این کشور را ترک کرده بود./بی بی سی فارسی


ظریف: قیمت ارز ربطی به FATF ندارد اما بستن حساب دانشجویان و بازرگانان دارد

محمد جواد ظریف در مجلس گفت: نمی‌توانیم تضمین بدهیم با پیوستن به لایحه CFT مشکلات حل شود اما با نپیوستن به لایحه CFT آمریکا برای افزایش مشکلات بهانه پیدا می‌کند.

به گفته وزیر امور خارجه ایران قیمت ارز ربطی به FATF ندارد اما  بستن حساب دانشجویان و بازرگانان ارتباط مستقیم با FATF دارد.


یکی از مخالفان CFT در مجلس لایحه را پاره و به سمت لاریجانی پرتاب کرد

 


رهبر جمهوری اسلامی اجازه بررسی لایحه  FATF در مجلس را داد

دفتر رخبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه‌ رئیس مجلس درباره‌ی بررسی کنوانسیون‌های مرتبط با FATF اعلام کردند که ایشان با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در جلسه امروز یکشنبه مجلس در پاسخ به اخطار نقوی حسینی نماینده ورامین متن نامه‌ای را که دفتر آیت الله خامنه ای درباره‌ی لایحه FATF به رییس مجلس فرستاده بود را به شرح زیر قرائت کرد.

«جناب آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

با سلام و تحیت

در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه به کنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص.

لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند. تدبیر فوق قبلا در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود.»

رئیس مجلس در پایان قرائت این نامه گفت که آقای حجازی این نامه را ابلاغ کرده است.


مجلس با لایحه CFT موافقت کرد

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »