روحانی در دیدار با فعالان سیاسی: هیچ زمانی در طول ۴۰ سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده

زیتون– شب گذشته جمعی از فعالان سیاسی برای افطار میهمان رییس جمهوری بودند.

روحانی در این دیدار فشار سیاسی و اقتصادی به کشور را بدتر از دوره جنگ با عراق دانست. او گفت هیچ زمانی در طول ۴۰ سال گذشته از امروز سخت‌تر نبوده و در چنین شرایطی نیروهای انقلاب باید متحد باشند.

او با بیان اینکه «در شرایط سختی قرار داریم»، اضافه کرد که تحریم‌های فعلی از دوره جنگ ایران و عراق بیشتر است.

به گزارش وبسایت ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی در این دیدار گفت: «در شرایط سختی قرار داریم، اما در عین حال ناامید نیستم و… معتقدم می‌توانیم از این شرایط سخت عبور کنیم به شرط آنکه با هم باشیم و دست در دست یکدیگر بگذاریم.»

او در ادامه افزود که در زمان جنگ مشکل بانک، فروش نفت و واردات و صادرات نبوده و تنها تحریم خرید سلاح بوده است. رییس جمهوری تائید کرد که تحریم‌های بانکی مشکلاتی در حوزه‌های فروش نفت، محصولات پتروشیمی، فولاد و کشاورزی به وجود آورده است.
رییس جمهوری همچنین تاکید کرد که سئوال از دولت باید متناسب با اختیارات باشد.

روحانی اختیارات دولت در حوزه‌های مختلف را محدود دانست و گفت: «وقتی از دولت سوال و مطالبه‌ای می‌شود باید از طرف دیگر بررسی شود که دولت چه مقدار در حوزه‌های مورد سوال دارای اختیار بوده است.»

او در ادامه از حوزه سیاست خارجی، فرهنگ و فضای مجازی بعنوان نمونه یاد کرده و تاکید کرد: «باید ببینیم که دولت چقدر در این حوزه‌ها اختیار دارد. باید در حد توان و در حوزه اختیارات رئیس جمهور از دولت مطالبه داشت.»

حسن روحانی سپس از فعالان سیاسی دو جناح کشور خواست تا با «اتفاق نظر و ایجاد همدلی و وفاق شرایط را اداره” کرده و به “راه‌حل‌” برای شرایط کنونی کشور رسیده اما در عین حال می‌گوید: “البته مهم است که چه مقدار از راه‌حل‌ها در اختیار دولت قرار دارد.»

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

توی یک عالم دیگری سیر می‌کرد. در عوالمی که به واقعیت راه نداشت. تک‌تک جمله‌هایی که بیان می‌کرد و سفارش‌هایی که در باب انتخابات مجلس، خطابه می‌کرد؛ انگاری یک عمد و قصدِ غریبی را در

ادامه »

۱- در کشورهای با حکومت‌های دموکراتیک و قوه قضاییه مستقل یا به طور کلی دولت- ملت‌ها، شهروندان یا به نحو ایجابی به مشارکت سیاسی

ادامه »

سرانجام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نتیجه مشارکت اعلام شده از سوی جمهوری اسلامی عدد ۴۱

ادامه »