پاسخ به یک سوال : آیا تئورى رویایى بودن قرآن از دید شما، حرمت قرآن را در میان عوام نمیشکند؟
پاسخ به یک سوال : آیا تئورى رویایى بودن قرآن از دید شما، حرمت قرآن را در میان عوام نمیشکند؟
دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفهورزانی است که اغلب تلاش میکند اخلاقمدارانه، در اندیشهورزی و کنشگریاش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمانهای مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و
بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرفکننده، سرمایهگذار، تولیدکننده از خود میپرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمتها در
«دحترِ هفت-هشت ماههای سرش را گذاشته است روی شانهی چپِ مادر، سرش روی شانهی راستش خم شده است و پنداری
بازنشر مطالب با ذکر منبع آزاد است. ۱۳۹۴-1401
یک پاسخ
سلام
متاسفانه نوا و نما در میانه سخنرانی قطع شد…
امید است ایشان آیه ذیل از سوره شوری را در بحث خود لحاظ کرده باشند:
وَمَا کَانَ لِبَشَرٍ أَن یُکَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْیًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ یُرْسِلَ رَسُولًا فَیُوحِیَ بِإِذْنِهِ مَا یَشَاءُ إِنَّهُ عَلِیٌّ حَکِیمٌ
الگو و مکانیزم رابطه خداوند و بندگانش (چه افراد عادی و چه افراد منتخب) باید به تایید مرجع غیبی الهی نیز برسد.
صرف بیانات شخص مدعی در عالم شهود کافی نیست.یعنی مثلا افراد مدعی عرفان نمی توانند مرجع دقیق برای بیان الگوی این ارتباط باشند.
مثلا کاملا ممکن است ما نتوانیم سرعت ارتباط بسیار زیاد را تصور کنیم و لایه های مختلف شبکه ارتباط را یکی بگیریم…
نمونه سرعت برای عوامل غیبی در قضیه حضرت سلیمان و تخت بلقیس آورده شده است…
قبل از آیه فوق الاشاره در سوره شوری به مباحثی از قبیل اصابت خیر و شر بر انسانها و فرزند پیدا کردن و زوج یافتن اشاره میشود یعنی سمت “إِلَّا وَحْیًا”
و در آیه بعدی به نزول قرآن اشاره میشود یعنی سمت “یُرْسِلَ رَسُولًا فَیُوحِیَ بِإِذْنِهِ”.
رعایت ترتیب و ارتباط آیات در یک کلمه “اتصال” آیات روشنایی بخش درک آیات است…
والسلام
دیدگاهها بستهاند.