???? شیما بابایی تفهیم اتهام شد

زیتون- یکی از نزدیکان شیما بابایی به «زیتون» خبر داد که این فعال اجتماعی و حقوق کودکان با اتهام‌های تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی بازداشت شده است.
شیما بابایی، ۲۲ ساله و دانشجوی معماری، نیمه شب ۵ خرداد ماه امسال، توسط ضابطین قضایی اطلاعات سپاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
شیما-بابایی-فعال-مدنیماموران سپاه حدود دو ساعت و نیم در منزل این فعال مدنی مشغول تفتیش بودند و در نهایت نه تنها وسایل الکترونیکی، کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های او که گوشی‌های همراه همه اعضا خانواده را ضبط کردند. ماموران امنیتی به خانواده بابایی اعلام کردند که دخترشان در دادسرای اوین تفهیم اتهام خواهد شد و آن‌ها برای پیگیری وضعیتش می‌توانند به شعبه سوم دادسرای شهید مقدس اوین مراجعه کنند.
با توجه به ابتلا مادر و خواهر شیما بابایی به بیماری‌ام اس، و تشدید بیماری خواهر او به واسطه نحوی ورود و رفتار ضابطین قضایی، پیگیری وضعیت این زندانی سیاسی آسان نیست، اما به گفته این فرد نزدیک به خانواده ی بابایی، بازپرس دادسرای شهید مقدس، دو اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی را به او تفهیم کرده است.

شیما بابایی در حال حاضر در بند انفرادی ۲_الف نگهداری می‌شود و تا کنون اجازه تماس با خانواده را نداشته.
شیما بابایی یکی از فعالانی بود که در تجمعات صلح‌آمیزی نظیر تجمعات لاستیک دنا شرکت کرده بود. گروهی از فعالان سیاسی و اجتماعی بارها روزهای دوشنبه مقابل دفتر “لاستیک دنا” در میدان ونک تحصن کرده‌اند تا صدای اعتراض خود را به گوش مقام‌های مسئول برسانند.
ابراهیم بابایی، پدر این فعال مدنی نیز از بازداشتی‌های اعتراضات سال ۸۸ بود که پس از تحمل ۴۴ ماه زندان و ۷۴ ضربه شلاق، آزاد شد.
دکتر ابراهیم (نادر) بابایی از جانبازان ۴۵٪ جنگ تحمیلی می‌باشد که در مدت ۴۴ ماه حبس خود به جهت شرایط نامساعد بازداشت و فشار وارده مبتلا به بیماری‌های قلبی گردیده است. وی دارای پنج Stan در عروق قلب می‌باشد و پس از اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق به خاطر وخامت حال جسمی و عدم توانایی در تحمل حبس پس از ۴۴ ماه آزاد شد.

 

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »