شیرین عبادی: دولت ایران، مسئول جان آقای کبودوند است

زیتون- شیرین عبادی، وکیل و برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هم‌صدا با هم‌وطنان کرد و کلیه مدافعان حقوق بشر، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمد صدیق کبودوند است.
محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، دبیر سازمان حقوق بشر کردستان و زندانی سیاسی در اعتراض به پرونده سازی به پرونده‌سازی و تشدید فشارها و اذیت و آزار مقامات امنیتی، بیست و پنج روز پیش اعتصاب غذا کرد.

«زیتون» ۲ روز پیش خبر داد که او به دلیل اعتصاب طولانی در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل شده و در آستانه مرگ است.
13323379_10209740313447249_7431791074788810741_o شیرین عبادی در اطلاعیه‌ای که به همین مناسب منتشر کرد، نوشت که به دعوت انجمن حقوق بشر کردستان ایران در گردهم آیی در مقابل سازمان ملل متحد در ژنو برای جلب حمایت بین المللی برای پایان دادن به هرگونه شکنجه و خشونت شرکت خواهد کرد.
متن اطلاعیه شیرین عبادی که توسط کانون مدافعان حقوق بشر منتشر شده، به  این شرح است:
هم صدا با هم وطنان کرد و کلیه مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمد صدیق کبودوند هستم.
بنا به دعوت انجمن حقوق بشر کردستان ایران در ژنو – روز دوازدهم خرداد ماه، گرد هم آیی در مقابل سازمان ملل متحد در ژنو برای جلب حمایت بین المللی جهت آزادی محمد صدیق کبود وند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی، پایان دادن به هر گونه شکنجه و خشونت، دسترسی زندانیان به بهداشت و لغو مجازات اعدام برگزار می‌شود.
آقای کبودوند از بنیانگذاران “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” است که در بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود به دلیل افت فشار خون بی هوش شده و به بیمارستان منتقل شده است.
وضعیت سلامت محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در پی تداوم اعتصاب غذا به شدت به خطر افتاده است و خطر مرگ او را تهدید می‌کند.
محمد صدیق کبودوند به جرم تأسیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، به ده سال و به علت فعالیتهای روزنامه نگاری، به شش ماه حبس محکوم شده بود. آقای کبودوند که از ۹ سال قبل در زندان به سر می‌برد، در سال اتمام مجازات و رهایی از زندان، پرونده دیگری علیه وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی- ‍آن هم در زندان!- طرح شده است تا از این طریق اجازه ندهند حتی پس از پایان حبس غیرعادلانه قبلی، آزاد و به میان همفکران خود بازگردد تا مبادا جوانان کرد از او درس استقامت و پایداری بیاموزند.
جان کبودوند در خطر است و دولت ایران مسئول هر نوع اتفاقی خواهد بود که برای این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر بیفتاد.
شیرین عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل
۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۵

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز از رادیکالیسم و اتخاذ رویکرد بینامرزی، میان گفتمان‌های مختلف و متضاد ایرانی، نوعی سازش و

ادامه »

بسیاری از شهروندان و بازیگران اقتصادی اعم از مصرف‌کننده، سرمایه‌گذار، تولیدکننده از خود می‌پرسند که چرا با هر تکانه در بازار ارز، قیمت‌ها در

ادامه »

«دحترِ هفت-هشت ماهه‌ای سرش را گذاشته است روی شانه‌ی چپِ مادر، سرش روی شانه‌ی راست‌ش خم شده است و پنداری

ادامه »