خانه موسیقی خواستار پخش دعای ربنای شجریان از صدا و سیما شد

زیتون- خانه موسیقی، نهاد صنفی فعالان عرصه موسیقی ایران، در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رییس سازمان صدا و سیما خواستار پخش دعای ربنای محمدرضا شجریان در ماه رمضان از رادیو و تلویزیون ایران شد.
خانه موسیقی در نامه‌ای که در ایلنا منتشر شده است، با اشاره به آنچه تغییر و تحولات اجتماعی ناشی از نتایج انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۴ خوانده، پخش دعای ربنای شجریان در ماه رمضان را تقاضای میلیون‌ها ایرانی عنوان کرده است.
مدیر شبکه یک سیما نیز پیشتر در مصاحبه ای با ایلنا، خبر از پخش دعای ربنای شجریان در ماه رمضان از تلویزیون داده بود؛ خبری که به سرعت تکذیب شد.
اردشیر نوریان، نماینده مردم شهرکرد و سید فرید موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس نیز دیروز و امروز اظهار امیدواری کردند تا با تغییر سیاست های صدا و سیما امکان پخش دعای ربنا هنگام افطار مردم ایران، فراهم شود.
محمدرضا شجریان پیشتر از صدا و سیما خواسته بود که به جز ربنا، دیگر آثارش از این رسانه پخش نشود اما به دنبال موضع گیری‌ها و گفت و گوهای آقای شجریان پس از حوادث سال ۸۸، پخش دعای ربنای او از رادیو و تلویزیون حکومتی ایران متوقف شد.

تلگرام
توییتر
فیس بوک
واتزاپ

«اگر فقیه نصیحت کند که عشق مباش پیاله ای بدهش گو دماغ را تر کن» و: «سر بالین فقیهی نومید کوزه‌ای دیدم لبریز سوال/… من قطاری دیدم فقه می‌برد و چه سنگین می‌رفت» به یادگار

ادامه »

جامعه ایران را می توان از نظر سیاسی به سه طیف مخالفان، موافقان و قشر خاکستری تقسیم کرد. باید گفت که مخالفان کسانی هستند

ادامه »

دکتر بیژن عبدالکریمی جزو معدود اندیشمندان و فلسفه‌ورزانی است که اغلب تلاش می‌کند اخلاق‌مدارانه، در اندیشه‌ورزی و کنشگری‌اش، با پرهیز

ادامه »